Låtar som gör dig ledsen?
Finns många, men eftersom du nämnde vilken låt du vill ska spelas på din begravning så kan jag säga att min sån låt är
To where you are - Josh Groban
Finns många, men eftersom du nämnde vilken låt du vill ska spelas på din begravning så kan jag säga att min sån låt är
To where you are - Josh Groban
Om vi ska ta några äldre låtar då..
Björn Afzelius - "Ikaros", som handlar om att inte låta ett barn få växa upp och "låta sina blommor slå rot där det finns jordmån". Har tänkt på min och andras barndom och blivit tårögd av låten.
UFO "High Flyer", från skivan "Force it" från 1975 (en ballad). Bara melodin är gråtframkallande.
All out of fight - Pink
Lullaby - Nickelback
Jag och min far - Magnus Uggla
Med dig vid min sida - Sarah Dawn Finer
Tänk dig - Darin
Sluta aldrig gå - Sonja Aldén
The living years - Mike and the Mechanics
Who wants to live forever - Queen
When the children cry - White Lion
I´m Forrest....Forrest Gump - Alan Silvestri
Until I find you again - Richard Marx
Everybody hurts - R.E.M
May it be - Enya
Finns säkert fler - det diskuterades i en annan tråd att män var mesiga nuförtiden. Vet dock inte om jag håller med och tänker inte att låtlistan säger något om saken heller egentligen 🙂
I just called to say I love you - Stevie Wonder.
I sig inte en sorglig låt alls, men kommer alltid vara förknippad med min pappas bortgång. Jag var 9 år när det hände och minns att jag åkte med min pappas bästa vän upp till deras sommarstuga en gång strax efter det hänt. Vi satt i bilen och mindes och pratade om min pappa samtidigt som den här låten spelades på radion.