Min flickvän ljög om något allvarligt – jag vet inte om jag kan förlåta det
Det finns lite delade åsikter om vad som är rätt eller fel i det här. Jag har inte längre någon kontakt med den killen som ryktet handlade om. Han är vidrig som gjorde det han gjorde.
Jag bär också på ett bagage efter att ha blivit sviken, och jag vill inte att det ska hända igen. Jag tror att jag skrev i panik i stunden och visste inte riktigt vad jag skulle göra.
Jag är absolut ingen kontrollerande person, men som sagt har jag själv varit med om en otrohetsaffär där jag litade på tjejen, och efter lång tid visade det sig att det stämde när hon gjorde slut. Så mitt agerande tror jag berodde på rädsla.
Nu i efterhand inser jag att mitt beteende var överdrivet. Jag förklarade för min tjej att det inte är vad som hände som är det viktiga för mig, utan att hon var oärlig. Jag förstår att hon dolde det för att jag inte skulle döma henne.
Nu har vi i alla fall bestämt oss för att gå vidare från det här, och vi har diskuterat vad ärlighet betyder för oss, eftersom vi hade olika uppfattningar om det.
Jag sa också att det är upp till henne hur hon vill göra med sin kompis, för efter eftertanke är det inte min ensak. Det är något som rör dem två. Jag visade självklart mitt stöd och att jag kommer stå vid hennes sida oavsett vad hon väljer att göra.
Hon valde att berätta självmant, och kompisen verkar uppskatta sanningen. De kommer fortsätta vara vänner framöver. Min tjej var också mycket lättad över att det tillslut kom fram och att vi inte längre döljer något för varandra, oavsett hur jobbigt det än är.
Som sagt, jag är tacksam för era svar, även om de ibland varit dömande. Jag förstår att ni drar slutsatser utifrån det lilla ni vet.