Ni med feta barn..
Jodå , enda syftet med tråden är att fatshamea och framhäva dig själv som föredöme. Trodde du att du lurade någon?
Jodå , enda syftet med tråden är att fatshamea och framhäva dig själv som föredöme. Trodde du att du lurade någon?
Jag tycker det är svårt att fatshamea anonyma personer ville jag göra det så hade jag väl letat upp nån överviktig person och gjort det. Men får inte ut nåt av det. Går inte igång på mobbing. Snarare därför jag belyser ämnet för jag tycker synd om barnen. Att en vuxen väljer att skit i sin kropp bryr jag mig mindre om. Faktum är att bland det roligaste klippen på youtube är när feta amerikaner ramlar eller fastnar.
Hur man kan utsätta sitt oskyldiga barn för skiten däremot har jag bara så svårt att först och därför startade jag tråden. Jag får ju inga medaljer för att jag är ett föredöme anonymt så din tes faller även där.
Men vi säger såhär. Du och din partner ska få erat första barn, på BB innan ni åker hem får ni kryssa i en lista på vad ni vill ska hända med barnet. JA och NEJ frågor.
några av frågorna lyder: ?Vill du att ditt barn ska kunna röra sig normalt?? ?Vill du att ditt barn ska leva ett hälsosamt liv nu och även i vuxen ålder?? ? Vill du att ditt barn ska undvika att bli mobbad?? ?Vill du ge ditt barn bästa tänkbara förutsättningar för att må bra psykiskt och ha en bra blodsockernivå ??
Svarar man JA el NEJ på frågorna?
Vettiga människor slutar röka och dricka alkohol vid graviditet. Men när barnet kommer ut ska man misshandla det?
Kan jag hjälpa ett enda barn vars föräldrer läser den här tråden och får ett wake up call ser jag det som en vinst. Även om jag fattar att det är höga odds på det.
Jag är medveten om att jag inte lindar in det, men jag bara förmedlat min verklighetsbild. Förstår att alla inte har samma. Men om vi bortser från det..
Jag är genuint intresserad av vad du tror är anledningen till att fetma dubblerats bland svenska barn de senaste åren?