Inlägg från: knottkött |Visa alla inlägg
  • knottkött

För eller emot ett mångkulturellt Sverige?

Vad är det egentligen ni vill ha gjort med den här dysfunktionella debatten? Eftersom den inte når ut kanske det är det inåtvända ni söker? Ledande frågor, teoretiserande och hänvisningar till höger och vänster, i dubbel bemärkelse. Själv saknar jag intresse för kuwaitiska sedvänjor, sri lankesisk affärskultur och kazakiskt hantverk. Så jag kan inte prata språket mångkulturiska, kan ni? Hur är man för eller emot mångkultur förresten?

• knottkött
    Padirac skrev 2025-07-14 14:55:21 följande:

Hur ska dessa krav genomföras och efterlevnad eller brist på efterlevnad genomföras?

Kraven ska genomföra genom att uppfyllas, som i sin tur ska ske genom krav.

Tomma ord om krav på integrering? Eller..

Orden innehåller väl bokstäver ser du väl, då är de ju inte tomma heller!

Utvisning

Internerings- och omskolningsläger
    Tåg till PolenDöd
    Rött kort och utvisning i 4 minuter. Kan man åka tåg till Polen? Har du varit där? Polsk surkål är gott.
  • knottkött
    Padirac skrev 2025-07-14 16:41:40 följande:

Vilka krav? hur mäts kravuppfyllnad? vad gör man med de som inte uppfyller kraven?

Utvisning
    Internerings- och omskolningsläger

Tåg till PolenDöd
    Det är ju lätt att säga att man ska ställa krav - men det finns redan en massa krav från samhället, krav som skiljer sig åt beroende på omständigheter och villkor.

Att bara säga att man ska ställa krav implicerar att det inte ställs krav nu, men det är ju en lögn,  en politisk lögn. 

Att yra om att ställa krav är inte mer än tomma ord om de inte backas upp med förslag på åtgärder för att dessa krav ska uppfyllas och så behöver man också ange vad som händer om man inte uppfyller kraven...

Jag et inteom du känenr igen ett cirkelresonemnag - det är i alla fall det du har gett med meningen 'Kraven ska genomföra genom att uppfyllas, som i sin tur ska ske genom krav.'
    Krav är omätbara, liksom färger, smaker, känslor och annat. Materia också för den delen.

Precis, en cirkel som sluts, sedan kan man bilda nya cirklar, eller ovala resonemang, fungerar också. Det är mycket som vilar på cirkelresonemang, många påstådda bevis gör det.

Har du varit i Polen? Det är rätt tråkigt med långa tågresor. Jag struntar nog i ditt förslag om det. Polsk surkål kan man köpa här.
Svar på tråden För eller emot ett mångkulturellt Sverige?