• Anonym (Hur gör man)

Dejta flera

Hej!

Jag är singel och dejtar flera. Men hur skulle ni göra om en kille jag träffar frågar om vi ska ses på lördag, jag säger att jag är upptagen men att vi kan ses på söndag. Om han då frågar vad jag ska göra kan jag ju inte såga att jag ska träffa en annan kille. Eller hur gör man där? Eller ska jag ljuga och säga att jag ska träffa syrran eller nåt? 

• Svar på tråden Dejta flera
  • Jimmy75

Jag hade bara svarat "Jag har andra planer den dagen sedan tidigare". Du bestämmer själv över hur mycket eller lite du vill dela med dig av ditt liv. Sedan är det klart en fördel om man hittar en nivå på det där som båda tycker känns okej.

• Anonym (Hur gör man)
    Jimmy75 skrev 2025-06-26 00:27:42 följande:

Jag hade bara svarat "Jag har andra planer den dagen sedan tidigare". Du bestämmer själv över hur mycket eller lite du vill dela med dig av ditt liv. Sedan är det klart en fördel om man hittar en nivå på det där som båda tycker känns okej.

Förstår, men om killen frågar vad för planer jag har, vad säger jag då? 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 00:33:48 följande:
    Förstår, men om killen frågar vad för planer jag har, vad säger jag då? 
    Var ärlig så han kan göra ett informerat val kring om han vill fortsätta dejta dig eller inte.
  • Anonym (Erfaren_man)

Var ärlig med att du dejtar flera samtidigt. 
    Vilket INTE är normalt. Det är tvärtom fult gjort. 

ps. Om jag var en av dessa män som du träffar samtidigt, så hade jag omedelbart avslutat kontakten om jag fått veta att du även träffar andra män. 

• Anonym (Thomas)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-26 08:19:36 följande:

ps. Om jag var en av dessa män som du träffar samtidigt, så hade jag omedelbart avslutat kontakten om jag fått veta att du även träffar andra män. 

Håller med. Har också avslutat dejting med kvinnor som har flera på gång samtidigt. En hade t om börjat ligga med två andra killar visade det sig. 
  • Anonym (Hur gör man)

Det är iofs bra om det sållar bort män jag inte kan tänka mig ett förhållande med 
  • Anonym (Stella)

Så länge man är öppen med det så tycker jag inte att det är fult gjort.

Jag hade inte själv velat dejta någon som har flera på gång samtidigt, men så länge personen talar om det så kan man ju välja bort den.
  • Anonym (Butwhy)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 00:19:58 följande:
    Dejta flera

Hej!

Jag är singel och dejtar flera. Men hur skulle ni göra om en kille jag träffar frågar om vi ska ses på lördag, jag säger att jag är upptagen men att vi kan ses på söndag. Om han då frågar vad jag ska göra kan jag ju inte såga att jag ska träffa en annan kille. Eller hur gör man där? Eller ska jag ljuga och säga att jag ska träffa syrran eller nåt? 

Varför inte? Vad är anledningen till att du inte vill berätta?
    Om du tycker det är ok att träffa flera killar samtidigt så borde du självklart kunna stå för det också.
  • Anonym (Thomas)
    Anonym (Stella) skrev 2025-06-26 08:43:55 följande:
    Så länge man är öppen med det så tycker jag inte att det är fult gjort.

Jag hade inte själv velat dejta någon som har flera på gång samtidigt, men så länge personen talar om det så kan man ju välja bort den.

Jag tycker det fult att dejta flera samtidigt. Men det är klart ännu fulare att inte berätta det. 

Svar på tråden Dejta flera