• Anonym (Hur gör man)

Dejta flera

Hej!

Jag är singel och dejtar flera. Men hur skulle ni göra om en kille jag träffar frågar om vi ska ses på lördag, jag säger att jag är upptagen men att vi kan ses på söndag. Om han då frågar vad jag ska göra kan jag ju inte såga att jag ska träffa en annan kille. Eller hur gör man där? Eller ska jag ljuga och säga att jag ska träffa syrran eller nåt? 

• Svar på tråden Dejta flera
  • Anonym (Em)

Vet han om att du träffar flera? Då borde han inte fråga vad du ska göra. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Butwhy) skrev 2025-06-26 09:16:39 följande:
    Varför inte? Vad är anledningen till att du inte vill berätta?
    Om du tycker det är ok att träffa flera killar samtidigt så borde du självklart kunna stå för det också.
    Jag dejtade också flera innan jag träffade rätt. Tycker inte att man kastar detaljer om andra dejter på de man dejtar. Men viktigt såklart att vara ärlig med att man inte dejtar exklusivt.
  • Anonym (Hur gör man)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-26 10:20:57 följande:

Vet han om att du träffar flera? Då borde han inte fråga vad du ska göra. 

Ne vi har bara träffats två ggr, men sen vet jag iofs inte om jag vill dejta honom fler gånger heller 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 11:34:29 följande:
    Ne vi har bara träffats två ggr, men sen vet jag iofs inte om jag vill dejta honom fler gånger heller 
    Tycker att man ska vara tydlig om man väljer att dejta flera. Han kanske fiskar efter svar på det genom att fråga vad du ska göra en lördagkväll.
  • Anonym (B)

Du borde vara ärlig.
    Alla dejtar inte flera samtidigt.
    Alla vill inte dejta någon som dejtar flera samtidigt.
    Alla har rätt att välja själv.
    Varför slösa varandras tid?

• Anonym (Hur gör man)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-26 11:52:27 följande:
    Tycker att man ska vara tydlig om man väljer att dejta flera. Han kanske fiskar efter svar på det genom att fråga vad du ska göra en lördagkväll.
    Nu har han inte frågat det. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 12:50:03 följande:
    Menade om han ställer den frågan. Var ärlig direkt med de du dejtar så frågar de förmodligen inte vad du ska göra när du är upptagen.
  • Fjäril kär
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 12:50:03 följande:
    Fast han frågar om dina planer och det är en tydlig undran om du möjligtvis dejtar nån annan. 

• Anonym (T)

Själv hade jag inte tyckt om att någon jag dejtar, dejtar fler samtidigt. Då hade jag inte fortsatt träffa den personen. Sen är det många som träffar fler samtidigt men tycker då man ska vara öppen med det om dejten frågar vad du har för planer. Lika bra att vara ärlig och inte ljuga om det.

• Jimmy75
    Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-26 00:33:48 följande:
    Förstår, men om killen frågar vad för planer jag har, vad säger jag då? 
    Då hade jag ifrågasatt varför han envisas med sin fråga eftersom du redan har svarat på den. Att han sedan inte är nöjd med det svaret är hans problem. Jag hade tidigt tydliggjort vilken detaljnivå jag anser han har med att göra. Om han ?fiskar? information för att han undrar om du träffar någon annan är för mig en varningssignal. Missförstå mig rätt. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt ifall han vill veta. Det är inte självklart att han ska acceptera eller vill att man dejtar flera samtidigt men att i så fall inte våga fråga rakt ut och istället vara misstänksam och luska går bort direkt. Det hade för mig aldrig funkat i längden med en sådan person. 
Svar på tråden Dejta flera