Inlägg från: Anonym (Sens) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sens)

Jag kan inte välja

Problemet att män inte förstårr vad kvinnor "tjatar om"  är tyvärr vanligt. Sedan blir de chockade när kvinnan begär skilsmässa. Då är det försent och kvinnan är arg, trött och bitter på mannen.

Mam ska separera om man inte längre vill vara med sin man. Är trött på hans sätt att vara och litar inte på hans förändrimg. I ditt fall drev ju hans passivitet in dig i utmattning.

Däremot vet man aldrig hur.en ny relation slutar. Din nya vän har enligt statisriken (82-65)  ca 17 år kvar att leva. Varav de över 76-78 brukar vara i en rätt trött levnadstakt, ofta med sjukdomar. Men det finns ju.undantag.

I alla fall tycker jag att du i ditt beslut ska utgå ifrån vad du.tror om ditt nuvarande äktenskap, har det rejäla chanser att hålla?

• Anonym (Sens)
    Anonym (Mnv) skrev 2025-06-29 23:43:09 följande:

1,  Bättre att du lever själv än att vara med  den pensionen, du är ju små barnsmamma, hur tror du Att det här kan vara bättre för dig? Tänk att du kommer vara ensam ansvarig  för barnen om du lever med den där äldre manen. 

2,   Vem vet om din man har lärt sig från erat tidigare live och uppfostrar sina barn på ett bra sätt och fortsätta respektera dig genom resten av livet. 

Jag råder dig att du ger din man en chans till för dina barns skull. 

Lycka till!

Om TS skiljer sig  så kommer väl föräldrarma att ha delad värdnad och varannanveckasboende? Eller skulle det inte fungera?
  • Anonym (Sens)
    Anonym (Mnv) skrev 2025-07-03 14:37:28 följande:
    Ja, det ska kanske fungera men hon kommer också behöva ta hand om den där gamlingen tillsammans med hennes barn. 
     Var finns fördelen för henne då?
    Eller hur?
    Om den äldre mannen är frisk så brukar de första 10 åren efter pensionen ofta vara helt O.K. För många är det en av de lyckligaste perioderna i livet. 

Det är senare i det friska åldrandet som de stora problemen kommer. 
  • Anonym (Sens)
    Anonym (Usch) skrev 2025-07-02 22:12:37 följande:

Så TS valde att vänstra med en gammal gubbe för att bli bekräftad. Jävligt illa, hoppas för din egen skull att det aldrig kommer fram.

Nr1 Bryt med gubben.

Nr2 Fundera över om du behöver vara själv eller om du kan/vill få det att fungera med barnens pappa.

Kommer fram till hennes ex? De har ju tagir paus i relationen, efter vad jag förstår. 
Svar på tråden Jag kan inte välja