Klassfråga att ha barn
Nu har jag iofs två barn. Men jag tror att kvinnor inte vill ha barn främst eftersom livet med barn inte lockar. Det är trevligare att vara helt fri och göra annat helt enkelt.
Nu har jag iofs två barn. Men jag tror att kvinnor inte vill ha barn främst eftersom livet med barn inte lockar. Det är trevligare att vara helt fri och göra annat helt enkelt.
Alltså, människan har fått barn under krig och svält och i betydligt farligare samhällen än vad vi har nu. Så jag tror verkligen inte att ts har rätt. Jag tror bara att kvinnor numera agerar mer som män och värderar sina intressen och sin frihet högre än att uppoffra sig för familjelivet.
Det duger inte idag att uppfostra barn som man gjorde på nittiotalet med ärvda kläder och enkel fotbollsträning.
Då ses man som fattig.
Det tror jag är problemet.
Om vi skall ändra på detta måste vi ändra värderingarna i samhället, så att man ser barn som rikedom , istället för dyra kläder, semesterresor, makeup och skönhetsoperationer.
Fattar inte hur den här tråden kom att handla om barn med npf-diagnoser? De flesta barn har ju inga diagnoser. Eller tänker ni att folk avstår från barn pga risken att få ett barn med npf-diagnos?