Hur få bort inneboende?
Jag känner en kille/man som är hemlös och har både fysiska och psykiska besvär med hälsan. Erbjöd honom att bo inneboende med mig i våras. Då mådde jag bra. Vi pratade om spelregler för att vi båda skulle ha det bra i lägenheten. Han sa att det var en självklarhet och inte orimliga krav.
Den senaste tiden har det varit påfrestande med skolan, förändringar på jobbet och flyttat till en annan lägenhet. Är helt utmattad och skulle behöva mitt eget kryp in. Ska träffa läkaren 3/7 för att få 100% sjukskrivning.
Han missköter dock lägenheten. Är ett jävla springande nattetid för att röka utomhus. Hans kontaktperson från Frivården blev utan boende då hans sambo var otrogen i deras hem. Sa att han kan få sova här EN NATT tills hans mamma kommer hem. Nu har det gått 4 dagar och hans mamma är fortfarande inte hemma.. Sa att han ska ut senast idag.
Onsdag-torsdag var jag bortrest och kommer hem sent. Då sitter han och gapar högljutt i telefonen så sa att han får dämpa sig. Då har det tydligen varit kaos i deras liv. I förmiddags kom jag hem (hade sovit hos min kille). Lägenheten ser ut som fan, ligger saker högt och lågt. Balkongdörren är öppen (bor på bottenvåning). De släcker inte efter sig och har laddare i uttagen vilket både kostar och är en brandfara. Har påtalat det för dem flera gånger denna veckan och de har alltid någon bra förklaring. Igår pratade jag med hans kontaktperson på Frivården och sa att de båda behöver flytta omgående.Han ringer efter en timme och drar världens snyfthistoria och att jag är en svikare och lögnare. Fast jag behöver verkligen bo i min egen lägenhet utan störningsmoment.
Min fråga är HUR jag får ut dem helst igår? Vet att jag kan kontakta Kronofogden men det kostar pengar bara för att de ska titta på ärendet. Polisen gör ingenting då vi har ett kontrakt. Hjälp!