• Mayjel

Otrohet

För mig går gränsen vid sexuella tankar. Sen är det svårt att avgöra om kvinnan i TS har sådana kring sitt ex eller om det bara rör sig om vänskap numera. Hade tagit upp det med personen och frågat.

• Mayjel
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 17:04:16 följande:

Tack för att du tog dig tid att svara. Ja, det kan man ju inte veta. Jag har tagit upp detta med henne, kanske inte just om sexuella tankar, men att jag tycker att det känns som han är orimligt viktig för henne och att det känns som de fortfarande har känslor för varandra, men det har inte hon i alla fall. Vad han känner säger hon att hon inte vet och inte kan ta ansvar för.
    Du kan ju alltid prova att vara lite mer rak på sak. Kanske berätta om din oro över om det kan finnas nåt mer än bara vänskapskänslor mellan dem.
  • Mayjel
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 20:17:34 följande:
    Ja, jag håller med. samtidigt tycker jag att jag har varit tydlig tidigare och nu det senaste att jag tycker det är olustigt att de umgås. Men jag tror inte hon förstår eller vill inte förstå. Jag vet inte, det är svårt!
    Du får nog acceptera läget isåfall. Eller ställa ultimatum. Det senare är lite riskfyllt dock. Det kan bära eller brista. 
  • Mayjel
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 20:34:37 följande:
    Ja, jag måste samla mina tankar och så. Jag kommer nog inte bara kunna släppa det utan vid något tillfälle så får jag väl ställa ultimatum. Tack för att du hjälper mig fundera!
    Ja, svårt att se nån annan lösning faktiskt. 
Svar på tråden Otrohet