Inlägg från: Anonym (Flora) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flora)

Otrohet

Känns det fel så är det något som inte är bra med hennes beteende. Jag skulle inte tolerera att någon betedde sig så respektlöst i ett förhållande.

Och tro mig jag har varit o dina kläder, kompromissat med mig själv och tänkt att ?nä det är nog inte så farligt, det är nog jag som är känslig osv. Men det hon gör mot dig är inte schysst.

Framförallt för att hon då och då tvingar in dig i en situation där du känner dig förminskad och inte sedd, och dessutom med hjälp av en sk ?vän?. ??som ger henne en kick o form av små bekräftelse budskao på olika sätt. Det är bara ett annat namn för att
    ?jag sätter handen i den här kakburken ibland när jag känner för det, och struntar i hur det får dig att känna dig?

Jag vill inte låta hård, men du är värd så mycket bättre. Någon som respekterar dig och söker sig till dig och ingen annan för bekräftelse, ömhet och allt det andra.

Jag klev av tåget och det sista jag önskar i mitt nuvarande förhållande (o tack o lov är det så också) - det är någon som i smyg flörtar med andra och försöker få det att låta som något helt naturligt och som dessutom ska ha kakan kvar. Nä ? schaaas👋

Allt gott! 

• Anonym (Flora)
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 20:12:56 följande:
    Tack så mycket för att du tog dig tid att svara! Det låter inte hårt utan jag förstår att det är omtanke utifrån också vad du har varit med om.
    Det är lätt att man hamnar i ett läge där man inte respekterar sig själv och sina gränser tillräckligt, speciellt om man får höra att man är överdrivet svartsjuk.
    Du är absolut inte överdrivet svartsjuk. Som någon annan klokt påpekade i tråden, så verkar det som att vi intalats att man inte ska visa svartsjuka. Varför det? Man uppmuntras att säga till om man blir känslomässigt kränkt på jobbet men inte i ett förhållande? Jag tror att det där med att man ska hålla inne med svartsjuka och ha ett öppet sinne för skitbeteende, det är något som otrogna försöker skydda sina egna bedrägerier med. Praktiskt att säga att någon inte är tillåtande nog. Det är en helt normalt att känna att ngt är fel när någon behandlar en oschysst och i princip för en bakom ljuset.

Lyssna på ditt inre, följ den rösten. Den är i slutänden den man skulle ha lyssnat på hela tiden i många fall.

Jag satt med mitt ivrigt otrogna ex med en parterapeut och fick höra från denna terapeut att: det kan upplevas som oattraktivt att jag var svartsjuk. Jag blev så dubbelt kränkt att jag bestämde mig där och då för att skilja mig. Som att bli överkörd och få höra av läkaren att: du - det är lite fult det där haltandet du börjat med nu efter påkörningen.
Svar på tråden Otrohet