• Tecum

Otrohet

Queen81 skrev 2025-06-30 17:27:14 följande:

Gränsen går där jag och min partner kommit överens om att den går.
    Men jag vill ju såklart inte göra något min partner mår dåligt över.

Problemet är när man inte kommer överens om var gränsen går, som i TS` fall. Då kan man tycka att den med minst tolerans ska styra, men var går då gränsen mot kontrollbehov och svartsjuka? Och vad hade TS´ tjej sagt om TS flirtat likadant med ett kvinnligt ex?
  • Tecum
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 20:27:40 följande:
    Tack för ditt svar! ja det är svårt med gränssättning och just det där med gränsen mot kontrollbehov och svartsjuk, något jag inte vill hamna i och som jag brottats med. Ska jag ge henne mer utrymme för att inte framstå som kontrollerande, men samtidigt finns det många tecken som tyder på att något är fel.
    Ja jag tycker det är en relevant fråga vad mitt ex hade tyckt om jag gjorde samma sak? Det hade nog inte varit uppskattat. Grejen är att jag tror inte hon kan föreställa sig att jag skulle göra något sådant, så jag vet inte om hon kan sätta sig in i den situatione.
    Eftersom du funderar på och mår dåligt över den nivå deras kontakt är på och att det varit vissa konstigheter tycker jag inte att du är nere på kontrollnivå utan kan sätta ner foten utan att kallas svartsjuk. 
    Vad tror du hon skulle säga och tänka om du visar henne svaren i tråden? Om hon då blir arg och går i taket är det också ett svar och hon visar att hon inte förstår hur du känner. Å andra sidan visar dina exempel att du tydligen har tillgång till deras konversation, det är ju ett plus och bevis på förtroende från hennes sida.
Svar på tråden Otrohet