• Anonym (Fer)

Otrohet

Ikaros12 skrev 2025-06-30 21:04:45 följande:

Det är så känsligt med ex. Om hon verkligen värna om den relationen som hon nu säger bara är vänskaplig, så måste både hon och exet trygga upp dig. Vara öppna med allt och lyhörd för att prata och trygga upp dig då det inte känns bra för dig. Jag tycker att det är viktigt att du alltid ska känna dig välkommen att vara med dem och en öppenhet kring allt i relationen. När du är trygg så kommer du kunna slappna av mer. Problemet är att de inte gör det. Dina känslor är otroligt viktiga för att möta hennes behov av en vänskapsrelation och därför ska aldrig dina känslor förminskas. I alla fall inte om det är som du beskriver nu. 

Man har inte sexuella undertoner när man har kontakt med ett ex., det är gränslöst och hänsynslöst! Man kan känna varmt för ett ex. men sex ska absolut inte vara inblandat! Kan man inte hålla den balansen så tycker jag att man antingen får göra slut med nuvarande partner eller bryta kontakten med exet. 

Men så är jag monogam, och vill bara vara med en person i taget. Och jag vill att min partner också bara är med en person i taget. 
  • Anonym (Fer)

Det är dessutom kobstigt att exet vill att hon ska komma ner och ta en öl, men han bjuder inte in dig också. Vore ju det naturliga eftersom ni är tillsammans. 

• Anonym (Fer)
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-01 18:29:50 följande:
    Det beror väl på tänker jag. Jag har heller inget behov av att bjudas med men det är klart att när jag upplever att jag bara är ivägen i deras relation, då känns det ju inte bra. Om kompisen skriver, du är inte ensam va? Annars hade vi kunnat se ikväll/inatt och öla. Då känns det lite konstigt. 
    Men allas situationer är olika så det är nog svårt att säga hur det ska vara för alla.
    Ja det är skillnad på en gammal god kompis som man har haft en vänskaplig länk till (oavsett könet på kompisen) och ett ex som man har en del laddat snack med.

Vill man ibte att enspartner ska umgås med gamla vänner är det trist och kontrollerande. Men TS situation är annorlunda, man har inga sex-vibbar med en kompis,  som hans partner och exet har. 

Att TS känner sig utanför när de träffar exet tycker jag också säger något. Det är väl TS och hans partner som ska kännas nära i den situationen? TS partner och exet borde bjuda in honom i samtalet. 
Svar på tråden Otrohet