• Ikaros12

Otrohet

Det är så känsligt med ex. Om hon verkligen värna om den relationen som hon nu säger bara är vänskaplig, så måste både hon och exet trygga upp dig. Vara öppna med allt och lyhörd för att prata och trygga upp dig då det inte känns bra för dig. Jag tycker att det är viktigt att du alltid ska känna dig välkommen att vara med dem och en öppenhet kring allt i relationen. När du är trygg så kommer du kunna slappna av mer. Problemet är att de inte gör det. Dina känslor är otroligt viktiga för att möta hennes behov av en vänskapsrelation och därför ska aldrig dina känslor förminskas. I alla fall inte om det är som du beskriver nu. 

• Ikaros12
    Anonym (Fer) skrev 2025-06-30 21:19:36 följande:
    Man har inte sexuella undertoner när man har kontakt med ett ex., det är gränslöst och hänsynslöst! Man kan känna varmt för ett ex. men sex ska absolut inte vara inblandat! Kan man inte hålla den balansen så tycker jag att man antingen får göra slut med nuvarande partner eller bryta kontakten med exet. 

Men så är jag monogam, och vill bara vara med en person i taget. Och jag vill att min partner också bara är med en person i taget. 
    Det tycker jag också absolut. om jag utgår från mig själv så skulle en konversation med min bästa tjejkompis eventuellt kunna upplevas som en flörtig underton. Men det finns absolut inget intresse från någon av oss. Jag skulle visa en flickvän allt vi skriver tillsammans och vara öppen kring vad vi skriver. Jag vet även att en flickvän till mig alltid välkommen med en öppen famn när hon träffar min bästa tjejkompis. Vi lägger oss t ex aldrig i varandras kärleksrelationer oavsett vad vi tycker. Allt detta gör vi för att våran vänskap är så stark att vi inte vill äventyra den. Därför ser vi öppenheten som så viktig och att respektive alltid ska känna sig välkomna när vi umgås.
  • Ikaros12
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 21:24:35 följande:
    Tack för dina svar! Fint skrivet, precis jag känner mig inte det minsta trygg. Och mina känslor har fått stå tillbaka för att de ska ha sin vänskap. Det känns omvänt, borde inte vår relation vara det viktigaste?
    Svår fråga egentligen. Vänskapsrelationer är ju också väldigt viktiga. Däremot om hon menar allvar Med att hon vill ha en fin kärleksrelation med dig, så ska hon arbeta och prioritera den tills du känner dig trygg. Det borde hennes manlig vän också vara intresserad av. Han borde definitivt bjudit med dig också och visa att han vill lära känna dig, om det nu är så att han bara vill ha en vänskapsrelation med din flickvän.
  • Ikaros12

TS du verkar vara en väldigt klok och fin människa som kan se på situationen utifrån på ett bra sätt. En person som du är värd äkta och fin kärlek. Ta hand om dig!

Svar på tråden Otrohet