• molly50

Otrohet

Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 20:27:40 följande:
    Tack för ditt svar! ja det är svårt med gränssättning och just det där med gränsen mot kontrollbehov och svartsjuk, något jag inte vill hamna i och som jag brottats med. Ska jag ge henne mer utrymme för att inte framstå som kontrollerande, men samtidigt finns det många tecken som tyder på att något är fel.
    Ja jag tycker det är en relevant fråga vad mitt ex hade tyckt om jag gjorde samma sak? Det hade nog inte varit uppskattat. Grejen är att jag tror inte hon kan föreställa sig att jag skulle göra något sådant, så jag vet inte om hon kan sätta sig in i den situatione.
    Jag tycker ändå du kan fråga henne vad hon hade tyckt om du hade flirtat på samma sätt med något av dina ex.
    Om hon hade tyckt att det var över gränsen så är ju det hon gör också det.

Och även om hon inte är intresserad av sitt ex på det sättet,eller vill ha honom tillbaka,så är det ju dumt av henne att uppmuntra honom att tro något annat.
    Och respektlöst mot dig och hans partner.
  • molly50
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-01 09:49:17 följande:
    Jag håller med, relevant fråga som jag absolut kommer att ställa.

Ja om hon inte är intresserad, varför agera på det sättet? förstår inte det.
    Ja,det tycker jag.

Jag har själv vänner av motsatt kön som jag alltid varit öppen med inför min man.
    Han fick komma med i gemenskapen osv.
    Numer har vi tappat lite kontakt,jag och de här vännerna. Mycket pga att vi har skaffat familjer på varsina håll.
    Men vi kan ha lite sporadisk kontakt då och då. Men det är aldrig något jag döljer för min man. Och skulle han reagera och tycka det är jobbigt så skulle jag backa för hans skull.
    Det är en fråga om respekt. Man är inte svartsjuk för att man tycker det är jobbigt om ens partner har en sådan kontakt med ett ex som din partner verkar ha med sitt ex. Och då har jag levt med en man som var obefogat sjukligt svartsjuk så jag vet vad det innebär. Och det verkar inte du vara. Långt därifrån.
    Men jag tror du måste våga sätta ner foten och kräva at hon respekterar dig och dina känslor. Kan hon inte det så har ni kanske inget mer att bygga på.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-07-01 12:09:45 följande:
    Microptrogen? Aldrig hört det uttrycket förut. 

Tycker mer det verkar som att han inte är färdig med henne. 

Man måste inte dela allt med sin parter. Man måste få lov att ha ett privatliv även om man lever i en relation. 
    Men om han nu inte är färdig med henne,tycker du då det är rätt att uppmuntra honom att även hon känner samma sak genom att träffas på tu man hand osv?
    Och är det respektfullt gentemot TS och exets partner?
  • molly50
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-01 18:19:52 följande:
    Det är lite så jag tänker också, om man blir inkluderad och lyssnad på så blir det bra. Så som du agerat. Tack för att du skriver det om att det inte är onaturlig svartsjuka jag känner.

Absolut så måste jag komma till en punkt där jag säger att nog är nog!
    Ja,precis. Det är ju om man döljer saker för sin partner,eller vill träffas utan partnern osv som misstänksamhet kan uppstå.
    Därför bör man vara transparent om sådana saker.

Jag tycker att det är befogat att känna svartsjuka i ditt fall. Det hon gör är över gränsen för vad jag hade tyckt varit ok också. Och då är jag inte den svartsjuka typen.
  • molly50
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-02 14:31:41 följande:
    Tack, det betyder mycket att få bekräftelse att jag inte är överdrivet känslig!
    Så lite så. Jag tycker att du verkar vara en vettig person. Glad
Svar på tråden Otrohet