Inlägg från: Anonym (Granbarr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Granbarr)

Otrohet

Om man inte har något att dölja har man heller inget problem med att bli granskad och har inget behov att gå i försvar  och bli upprörd. En vettig person skulle snarare lyssna och inse sina klavertramp och göra om och göra rätt.

Grava klassiska  röda flaggor för en person som så uppenbart säger "jag skulle aaaaaldrig....xx".   Det är som skriker högst som alltid är den som har saker att dölja.. 

Varför är det så viktigt att deras meddelanden måste ha en sexuell underton?  

• Anonym (Granbarr)

Ur ett annat perspektiv... 

Varför är hennes känslor viktigare än dina?  Vem har plötsligt bestämt det? 

Varför vill du vara ihop med någon som är så fullständigt respektlös?  

Alla röda flaggor här, säger inte det dig nånting?  Hon ger dig många skäl till varför du inte ska lita på henne. 

Det är dags att du tar ett eget beslut här angående er relation.  

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-01 18:19:52 följande:
    Det är lite så jag tänker också, om man blir inkluderad och lyssnad på så blir det bra. Så som du agerat. Tack för att du skriver det om att det inte är onaturlig svartsjuka jag känner.

Absolut så måste jag komma till en punkt där jag säger att nog är nog!
    Jag tror att du måste komma till den punkt av insikt där du förstår att inget du säger eller gör kommer få henne att varken släppa honom eller erkänna att hon gått för långt. Plus att det är högst sannolikt att hon en dag går över gränsen och är fysisk med honom. 
    Det är den verklighet du har att förhålla dig till.  

Då måste du kunna stå för att nog är nog och agera utifrån det och både du och hon får  ta konsekvenserna det medför . Genom att göra slut.

Hon har ju valt honom. 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-07-01 20:42:53 följande:
    Tack för dina reflektioner. Det är svåra beslut. jag känner att det finns stora risker att den här situationen eskalerar, kanske inte nu, men någon gång de möts finns risken att ytterligare gränser passeras. 
    Jag förstår att jag måste välja och komma till insikt.och sätta ner foten, men det är inte lätt. Men tack för raka rör!
    Jag kör raka rör för att i takt med att situationen dom emellan  eskalerar så kommer även er relation göra det också och det kan sluta i tårar och hårda ord och saker man aldrig kan ta tillbaka.
    Så jag tänker att du behöver tänka lite framåt. Ju sämre du mår ju större är riken att ni två hamnar i tjafs och drama . Hamna inte där helt enkelt.  
    För din skull. Nånstans ganska snart måste du säga ifrån att nu räcker det ..
    Paradoxalt nog kan deras relation eskalera i takt med att ni får det sämre er emellan. Ju mer svartsjuk hon anser att du blir ju större är sannolikheten att hon kliver över en massa gränser av ren trots... 

Såklart jag förstår att det inte är lätt.  Men väg för och nackdelar noga och vad som är vettigt i sammanhanget. 

Ibland är det bästa att göra sorti och lämna walk over och slippa dramat innan det gått så långt. Det tjänar du på bäst i längden. Du har redan tillräckligt med bevis på att detta inte är hållbart.  Ramla inte djupare ner I den dyngan. 
Svar på tråden Otrohet