Otrohet
Men så är jag monogam, och vill bara vara med en person i taget. Och jag vill att min partner också bara är med en person i taget.
Det är dessutom kobstigt att exet vill att hon ska komma ner och ta en öl, men han bjuder inte in dig också. Vore ju det naturliga eftersom ni är tillsammans.
Som 90% skriver är detta ett övertramp från henne. Hon förminskar dig och flyttar fokus från din fråga till att göra dig till den dåliga.
Tro mig många har varit i dina skor. Alla har gått ifrån med brustet hjärta. En person som henne som har svårigheter. Med sömn bla. Flyttar fokus från sig till dig. En sån människa kommer aldrig erkänna något. Inte ens om faktiska bevis finns kommer hon neka. När det inte går att neka kommer hon göra allt i sin makt, böna och be gråta allt! Säga förlåt kommer aldrig hända igen det är dig jag älskar bla bla bla bla. Om det går så långt har det redan gått för långt. Du borde efter alla rekommendationer här i från avsluta och va nöjd med att du va den som tog beslutet.
Om du stannar kvar, blir det inte långvarigt ändå för allt detta kommer äta upp dig och infektera allt. Du kommer bli mer fundersam orolig osv. Du kommer känna att du blev lurad att ha en relation, du fick aldrig valet själv att stanna eller gå eftersom du inte fick ett erkännande. Men tro mig det kommer du inte få. Det bästa du kan göra är att avsluta och försöka leva med att du kommer inte få ett erkännande. Men du kan iallafall veta inombords att du själv fick bestämma över din framtid och ingen annan.
Ur ett annat perspektiv...
Varför är hennes känslor viktigare än dina? Vem har plötsligt bestämt det?
Varför vill du vara ihop med någon som är så fullständigt respektlös?
Alla röda flaggor här, säger inte det dig nånting? Hon ger dig många skäl till varför du inte ska lita på henne.
Det är dags att du tar ett eget beslut här angående er relation.
Inget av det du skriver hade jag accepterat. Är hon väldigt ung? Hon låter omogen.
Varför är folk alltid så rädda för att framstå som svartsjuka? Framför allt när partnern faktiskt gör saker där det är rimligt att känna svartsjuka. Om min partner "ankalgade" nig för att vara svartsjuk vid motsvarande händelse så skulle jag inte ha något problem med att svara "ja, men det är väl inte så konstigt, du beter dig oerhört respektlöst och ger mig anledning att vara svartsjuka, respektera mig och vörat förhållande och gör mig trygg så behöver jag inte må dåligt".
Du är för snäll mot henne. Det är bara att sätta ner foten. Jag hade sagt att "det är långt över min gräns att skriva gulligt med ex på alla hjärtans dag (eller nån annan dag heller för den delen), att skiva saker med sexuella undertoner etc, kalla det svartsjuka om du vill men jag kallar det för respekt, fundera hur du vill göra och återkom".
Får du vara med när hon umgås med exet? För det hade jag också krävt att får vara med och lära känna honom. Om han är så viktig för henne borde hon ju vilja att hennes partner också lär känna honom. Och kan man inte umgås med någon av motsatt kön om ens partner är med, ja då är det skumt.
TS du verkar vara en väldigt klok och fin människa som kan se på situationen utifrån på ett bra sätt. En person som du är värd äkta och fin kärlek. Ta hand om dig!