• Anonym (Anonym)

Otrogen eller?

Jag och min fru har varit ihop i över 11 år och vi har ett barn tillsammans. Jag misstänker att hon kan ha varit otrogen med sin chef. 

Chefen är separerad och har egna barn.

De delar kontor sedan 2019. Det är ett hus på 2 våningar. Vad jag förstår så sitter hon och chefen i princip ensamma på övervåningen. Det finns även ett mindre konferensrum på den våningen. Resten sitter på våningen under. 

Det har varit en del afterworks och några kryssningar genom åren. Inget konstigt med det, men första gången jag fick en lite oskön känsla var när frun och hennes kollegor för några år sen åkte hem till chefens föräldrars sommarstuga och var där 2 dagar.

Jag misstänkte inget då och var inte svartsjuk heller. Det är först nu senaste månaderna som jag har börjat misstänka något efter en händelse. 

Frun hade en aw på jobbet och jag ringde för att berätta en sak. Jag hör att hon är mycket andfådd när hon svarar. Hon säger att hon var tvungen att springa uppför trappen och ändra i schemat på datorn då någon anställd ringt in sig sjuk för nästa dag. Jag hör inte ett ljud i bakgrunden förutom henne och flåsandet. Hon nämner även att hennes chef är där och att hon druckit 2 glas vin. 

När hon kommer hem senare den kvällen så berättar hon att hon börjat planera för en fest på jobbet i slutet av sommaren och frågade om det skulle vara ok att sova över med en av hennes kvinnliga kollegor. Det finns tydligen ett hus man kan låna för övernattning där.

Hon har en ganska bra bit att åka till jobbet så det kan vara förståeligt.

Några dagar efter denna aw så började jag fundera på den här händelsen men också en annan grej som hände 2 veckor innan. 

Vi var med vårat barn på ett köpcentrum (mall of scandinavia) där det var ett event för både vuxna och barn. 

Efter att vi käkat lunch så frågade frun om hon kunde åka upp på H&M som ligger en våning upp. Så jag och sonen gick runt på eventet ensamma ett tag. Jag minns inte hur länge men efter kanske 20 min ringer jag och säger att vi kommer upp till H&M och möter upp henne där. När vi går ut från H&M så stöter vi på hennes chef. Han har tydligen lämnat sina barn på bio och går runt ensam på köpcentret. 

Jag utvecklade en extrem svartsjuka efter att ha kopplat ihop dessa 2 händelser. Jag började ifrågasätta henne om detta också flera gånger. Hon har självklart blivit arg, ledsen och sagt att hon aldrig skulle vara otrogen eller göra något sånt mot mig och vårat barn. Jag började även ifrågasätta faderskapet. Testet är gjort och det är mitt barn. Jag började sedan leta digitala bevis, antagligen för sent om det skulle vara något. Det jag hittade som var lite intressant var en bild från hennes jobb där chefen och hennes whiteboardtavla syns i bakgrunden. Jag zoomar in och ser en ruta där det står skrivet med hennes handstil [Hemlig semester] och siffran 13 under och (HR titta inte här). På en annan bild syns samma text med en annan siffra 21. 

Jag har frågat henne om detta och hon erkänner att det är hon som har skrivit. Hon påstår att chefen är arbetsnarkoman och inte tar ut sin semester ordentligt och att dem skriver upp allt möjligt på den tavlan. 

Mycket märkligt tycker jag dock. 

Vi har nu inlett parterapi och jag har även lovat att söka hjälp på egen hand för svartsjuka.

Jag har egentligen inga bevis för otrohet men tycker ni det är konstigt att jag har misstänkt henne? Vilket hon tycker. Ifrågasätter jag henne igen så blir det tjafs och så kommer hon nog lämna mig.

• Svar på tråden Otrogen eller?
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-07-01 16:38:49 följande:
    Slår sig själv? Stänger vilka ute?
    Om jag tar upp dem här händelserna så blir hon först arg o ledsen, slår sig själv och säger att det inte har hänt något. Sen säger hon att jag inte skulle bry mig om hon försvann och att jag stänger henne och sonen ute. Att jag inte ser dem.
  • Anonym (Elinpelin)

Väldigt svårt att veta men jag skulle bli misstänksam om min man var så oerhört mycket med sina arbetskamrater på fritiden, alltså två dagar i ett hus med sina arbetskamrater? låter väldigt konstigt och som någon sorts dimridå för fuffens.

• Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-01 16:51:56 följande:
    Om jag tar upp dem här händelserna så blir hon först arg o ledsen, slår sig själv och säger att det inte har hänt något. Sen säger hon att jag inte skulle bry mig om hon försvann och att jag stänger henne och sonen ute. Att jag inte ser dem.
    Om din fru slår sig själv så är hon nog inte riktigt frisk.

Jag frågade också om du öppnat dig för henne och lugnt kommunicerat om din sårbarhet.

Ni behöver definitivt hjälp. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Räven) skrev 2025-07-01 08:25:24 följande:

En sak till: Om hon nu var på H&M- köpte hon något där?

Men jag har själv kastat mig in på en butik och bara köpt en grej för att visa att jag varit där, vid något tillfälle. Att vara på fel plats vid fel tid är en besvärlig risk för de som spelar högt spel.

När jag o sonen kom upp med rulltrappan så såg jag henne inne på H&M med en rusande fart mot kassan utan att ha hittat något. Jag och sonen gick fram till henne och då kollade hon sminkvårdsprodukter. Hon köpte något av det och sen gick vi ut ur H&M och där vi stötte på chefen utanför.

Jag frågade henne igår igen om allting.
    Hon påstår att hon rusade där inne på H&M för att vi var på väg upp, så hon skulle hinna kolla klart på smink osv.

Jag frågade henne även om hemlig semester på whiteboardtavlan. Vad siffrorna står för. Det är antalet dagar säger hon.

Det står 13 på ena bilden. Men siffran 1 är färgen blå och 3 är färgen röd. Det var antagligen för att pennan tog slut sa hon igår.

Jag ser dock nu på den andra hemliga semester bilden att det är inte 21 som jag trott, det står siffran 2 med grön färg och 1 med röd färg. 

Skulle pennan tagit slut igen alltså? Det är ju uppenbart att det är 2 olika ser jag nu.

jag frågade om den där AWn igen. Ifall hon kunde bevisa datum och tid på personen som sjukanmälde sig precis innan jag ringde. Hon menar att chefen fick sjukanmälan i ?quinyx? och bad frun gå upp o kolla det på datorn. 

Något datum och tid på sjukanmälan lär jag aldrig få se.

Nu återstår bara att fråga någon av kollegorna om det faktiskt var AW den kvällen.

Sån där ihållande andfåddhet får man inte av en såpass liten trapp.

Jag vet inte om mina bevis är tillräckliga. Men efter igår så förstår jag att hon kommer aldrig erkänna om det är något.

• Anonym (Kille)

Erbjud dig att fixa barnvakt och följ med på AWn. Kan ju vara kul o festa ihop med henne o chefen. (Bara för o se hennes reaktion) 

Håller hon på med mobilen innan hon smiter iväg? Och nästa gång följ med eller låt henne sticka iväg men följande efter på avstånd för att se vad hon gör. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Kille) skrev 2025-07-02 07:44:58 följande:

Erbjud dig att fixa barnvakt och följ med på AWn. Kan ju vara kul o festa ihop med henne o chefen. (Bara för o se hennes reaktion) 

Håller hon på med mobilen innan hon smiter iväg? Och nästa gång följ med eller låt henne sticka iväg men följande efter på avstånd för att se vad hon gör. 

Det blir nog ingen mer AW för henne säger hon.  

• Anonym (Kille)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-02 08:01:13 följande:

Det blir nog ingen mer AW för henne säger hon.  

Jo. Uppmuntra henne att gå. Det blir kul. Se chefen o hon försöka agera normala
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Räven) skrev 2025-07-01 08:22:30 följande:

Jag tycker detta luktar skunk.

"Hemlig semester" är definitivt en grej och jag hade ett par på mitt förra jobb som var gifta på varsitt håll men ofta försvann och "tränade" på lunchen, eller tog semester en dag samtidigt och lämnade den enas bil på parkeringen på jobbet.

Men du borde å andra sidan veta om din fru tar ut samma semester som du eller om hon plötsligt inte har dagar kvar? Det kan också vara att hon jobbar in tiden, eller bara tar extra ledigt med chefens goda minne.

Köpcentrat: Det är fullt möjligt att träffas kort för intensivsex om man är full av lust, det har jag själv gjort. Det blir ännu mer laddat för vissa om deras partner är i närheten.

Har hon snapchat eller whatsapp i sin telefon så kan du spana i dessa, vid tillfälle. Även om de möts på jobbet är det troligt att de har något sätt att "prata" på. 

Om hon nu är otrogen så använder hon nog inte Whatsapp för kommunikation. Bara dömt att misslyckas. Snap är den man använder isf. Personens namn är annan samt inställning chatt raderas direkt. Varit älskarinna länge så been there...
  • Anonym (Uno)

Ingen rök utan eld. Liknande tecken såg jag (i efterhand) hos min fru. 

Du bör ta ställning till hur du vill ha det. Kan du tänka dig att förlåta ett eventuellt snedsteg? Eller är det en deal breaker?

Berätta vid lämpligt tillfälle för din fru hur du ser på otrohet, utan att nämna dina misstankar mot henne. 

Själv skulle jag nog förlåta, om det handlade om ett tillfälligt snedsteg i ett långt och i övrigt harmoniskt förhållande. 

• Anonym (Uno)
    Anonym (Uno) skrev 2025-07-02 09:42:58 följande:

Ingen rök utan eld. Liknande tecken såg jag (i efterhand) hos min fru. 

Du bör ta ställning till hur du vill ha det. Kan du tänka dig att förlåta ett eventuellt snedsteg? Eller är det en deal breaker?

Berätta vid lämpligt tillfälle för din fru hur du ser på otrohet, utan att nämna dina misstankar mot henne. 

Själv skulle jag nog förlåta, om det handlade om ett tillfälligt snedsteg i ett långt och i övrigt harmoniskt förhållande. 

"Exfru" borde jag ha skrivit. Äktenskapet tog slut några år senare, så otroheten var nog ett symtom på att hon inte var tillräckligt nöjd med vårt äktenskap.
Svar på tråden Otrogen eller?