• Xenia

Snorkigt och obegripligt svar från Familjeliv

Jag anmälde en dubbelpost. Fick följande svar:

"Efter att ha granskat det anmälda inlägget finner vi att det inte uppfyller villkoren för "Övrigt"."

Allt som inte gäller de andra orsakerna som är uppradade borde ju falla under övrigt. Vad menar de, att det är helt ok med dubbelposter, trippelposter m m. Ibland har det gällt mina egna poster.

Var det månne ett datorskapat svar? Som FL tar till för att slippa läsa anmälningarna?

• Svar på tråden Snorkigt och obegripligt svar från Familjeliv
  • Mayjel

Citerade du inlägget som anmäldes? Ibland krävs det att man så gör har jag märkt.

• Xenia

Nej, jag vara klickade på Anmäl. Men i meddelandet från Familjeliv var inlägget citerat. 

Det stod också:

"För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida."

Klickar man på länken så kommer man till:

"Oj då! Sidan kunde inte hittas

Det verkar som att sidan du söker inte finns. Det kan bero på att länken är trasig eller att sidan har tagits bort.

Men oroa dig inte, vi har massor av nyheter och artiklar som väntar på dig!"

• Xenia

När jag försökte svara på meddelandet så fick jag detta:

"Det finns ingen som arbetar här med denna mailadress.
    Vänligen försök en annan kontaktväg!
    Mvh,
    Life of Svea"

Är det "Life of Svea" som äger Familjeliv?

Hursomhelst känns det som att de på FL inte är så intresserade av feedback från oss medlemmar.
  • Mayjel
    Xenia skrev 2025-07-01 14:48:21 följande:

Nej, jag vara klickade på Anmäl. Men i meddelandet från Familjeliv var inlägget citerat. 

Det stod också:

"För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida."

Klickar man på länken så kommer man till:

"Oj då! Sidan kunde inte hittas

Det verkar som att sidan du söker inte finns. Det kan bero på att länken är trasig eller att sidan har tagits bort.

Men oroa dig inte, vi har massor av nyheter och artiklar som väntar på dig!"

Märkligt. Ibland funkar det om man väntar en stund och sen anmäler igen.

I värsta fall får en kontakta forumsvärd. Kanske inte för just dubbelpostning men när det handlar om mer allvarliga fel.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-07-01 14:45:28 följande:

Citerade du inlägget som anmäldes? Ibland krävs det att man så gör har jag märkt.

Jag har anmält inlägg,men inte hittat någon passande kategori att lägga det under förutom just Övrigt.
    Och har då fått samma svar som TS. Trots att inlägget har brutit mot reglerna.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-07-01 14:58:41 följande:
    Jag har anmält inlägg,men inte hittat någon passande kategori att lägga det under förutom just Övrigt.
    Och har då fått samma svar som TS. Trots att inlägget har brutit mot reglerna.

Det är lite konstigt att vissa inlägg blir kvar, trots tydliga regelbrott. 

Sen har jag märkt att de lite mer allvarliga regelbrotten oftast raderas kvickare än kvickt, exempelvis trådar och inlägg i ämnen som självmord och pedofili.

Av den anledningen tror jag nånstans fortfarande att moddarna är riktiga personer och inte datorskapade.

• molly50
    Mayjel skrev 2025-07-01 15:06:28 följande:

Det är lite konstigt att vissa inlägg blir kvar, trots tydliga regelbrott. 

Sen har jag märkt att de lite mer allvarliga regelbrotten oftast raderas kvickare än kvickt, exempelvis trådar och inlägg i ämnen som självmord och pedofili.

Av den anledningen tror jag nånstans fortfarande att moddarna är riktiga personer och inte datorskapade.

Ja,precis.

Ja,jag tror ju också att det är riktiga personer som moddar här.
    Men de verkar inte vara så engagerade i trådarna.
  • Anonym (Onödigt)

Onödigt att anmäla sådant, bättre att fokusera på personpåhopp och andra elakheter. Eller som när en person idag i ett inlägg hade reggat sig under en annan medlems nick. Det är desto allvarligare och sådant som forumvärd och moddar borde hålla mer koll på.

• Postman

Har märkt att det är viktigt hur man uttrycker sig när man anmäler något. Jag kan ha anmält något och blivit nekad, skickat in en ny anmälan och skrivit på ett annat sätt och den har då blivit godkänd. Det är mycket märkligt. 

Svar på tråden Snorkigt och obegripligt svar från Familjeliv