Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Behöver man verkligen deodorant?

Jag hinner inte direkt springa på toaletten och tvätta mig varje gång som jag blir lite varmare, för mig är deo mycket mer skonsamt för huden i slutändan för den delen

• Anonym (a)
    Anonym (undring) skrev 2025-07-01 19:07:38 följande:
    Men du tvättar dig väl innan du sätter på deodoranten åtminstone?
    Vad händer om du tvättar dig men utan deodorant en dag? När börjar det lukta?
    Torkar av mig med våtservett om jag duschat kvällen innan och annars applicerar jag efter dusch. Det beror på vad jag gör och hur varmt det är. Brukar inte testa att vara utan men om jag glömmer eller bara går hemma kan det väl gå en halv dag utan att jag märker av något. Men så sniffar jag inte konstant hehe. Det behövs för mig, kan "svettas bort" all deo vid riktigt varma dagar. 
  • Anonym (a)
    Anonym (Erfaren-) skrev 2025-07-01 22:20:42 följande:

Ni alla behöver särskilja på deodorant och antiperspirant. 

Deodorant är bara parfym. Antiperspirant förhindrar att man svettas. Det funkar lika bra med parfymfri antiperspirant under armarna om man vill slippa svettlukt, medans enbart deodorant bara maskerar svettlukt. 

Många deo-produkter innehåller även antiperspirant, men inte alla. 

Nej jag känner inte att jag behöver det. Jag är fullt medveten om saken men de flesta använder deo med antiperspirant så det behövs inte tilläggas.
Svar på tråden Behöver man verkligen deodorant?