Inlägg från: Anonym (Trine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trine)

Är jag bortom räddning?

Anonym (TS) skrev 2025-07-02 19:24:43 följande:
    Är jag bortom räddning?

Jag är snart 40 år och funderar på att lämna min man. Det är svårt att genomföra just nu, med boendesituation och liknande. Men inom ett par år troligtvis.

Jag vill allra helst hitta någon ny man att leva med så småningom men jag funderar på om jag ens har någon chans. 

Jag har inte utseendet med mig. Det är ju som det är. Jag försöker göra det bästa av situationen men jag skulle säga att jag en bra dag som högst är en 4a på en 10-gradig skala.

Jag vet att man kan kompensera mycket med självsäkerhet och utstrålning men självförtroendet är i botten så då är det svårt att ha en självsäker utstrålning. 

Jag har väldigt begränsad erfarenhet inom sex. Jag har levt med min man i 16 år och har haft väldigt sporadiskt med sex de senaste 14 åren, inget sex alls de senaste 6 åren. 

Jag vill mer än gärna ha sex igen men vem vill ha en 40-årig osäker, oerfaren kvinna som inte ens ser bra ut liksom?! 

Jag förväntar mig inte att träffa nån hunk. En vanlig, snäll och trygg man att leva med och som också är intresserad av sex. 

Vad tror ni? Har jag någon chans eller är man helt uträknad som nyskild 40-åring i min situation?

Jamen, det finns väl män som matchar dig när det gäller personlighet, intressen, utseende, erfarenheten av sex o.s.v. ! Du måste bara hitta ett sätt att hitta dem. En seriös dejtingsida, som t.ex. Mötesplatsen är ett sätt t.ex. 

Du ska nog snabba dig ut på dejtingmarknaden och dansgolven! Ju yngre man är,  ju lättare är det att att hitta någon, och allra mest så är det för tjejer. 
  • Anonym (Trine)

Sex brukar kvinnor kunna få, om det enbart är det som man vill ha. Vill man däremot hitta någon för en seriös relation, så brukar man få leta lite mer.

• Anonym (Trine)
    Anonym (TS) skrev 2025-07-03 00:24:31 följande:

Självklart har vi/jag under dessa år försökt att lösa det.  Han vill inte på parterapi. Jag försökte i början av problemen och nu för nåt år sen igen. Det är stopp där. Jag har också försökt prata oändligt många gånger. Han vill inte. Jag kan liksom inte dra ut orden ur honom.

Han saknar inte sex, det är det jag som gör.
    Där har jag varit alldeles för på tidigare. Försökt för ofta och för mycket. Så jag har definitivt en stor del i att det blivit som det blivit. Det är aldrig bara en persons fel att ett förhållande inte fungerar. Men båda måste vilja jobba på det för att det ska gå att vända och dit har vi inte kommit. 

Men tråden handlade ju egentligen inte om ifall vi ska skiljas eller ej. Det är så många delar i det som inte går att beskriva kortfattat. Men jag mår inte bra i förhållandet, har inte lyckats lösa det trots försök och anser nu att barnet i fråga är stort nog för att fixa en skilsmässa.

Det finns personer som är asexuella. De har helt enkrlt inte lust och kan inte lockas till det. I det fallet har det iinget med partner eller impotens att göra.
    De kan vara djupt fästade vid sin partner. 

Men det är jättejobbigt för partnen!
  • Anonym (Trine)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-03 15:52:10 följande:

Tror att du har väldigt goda chanser om du väljer en annan 4:a utseendemässigt osv! Det är ett stort överskott av män på apparna så du har en fördel där.

Problemet kvinnor har att hitta en partner att leva med är när de söker män som har mer att erbjuda än de själva. De männen vill inte ha en långvarig relation med dessa kvinnor.

Är der inte en del killar som gör så....?
Svar på tråden Är jag bortom räddning?