Inlägg från: Martinnains |Visa alla inlägg
  • Martinnains

Är jag bortom räddning?

Hej,
    Jag tror absolut att du kommer att hitta de som vill vara intima med om det senare leder till en relation är en annan fråga som man aldrig kan veta.
    Att leta efter sex för en kvinna är betydligt lättare än för män. Jag är man och 50 år och har nyligen skiljt mig på liknande grunder att lusten och intimiteten försvann, jag är 
    Varken snygg eller ful. Jag sökte ganska omgående och intensivt efter någon att vara intim med och träffade en kvinna som vi har sagt att det är bara här och nu (tillfälligt)
    Hon är inte den allra snyggaste enligt normen men jag är attraherad och vi har bra sex och umgås också en del. Så det tillfälliga börjar nästan bli något annat. .. så slutsatsen det gick utmärkt för både henne och mig även om ingen av oss någon skönhet. Men vi är attraherad av varandra och Jag som inte hade haft sex med någon annan än min föredetta fru innan jag skilde mig börjar få tillbaka en del sexuellt självförtroende efter år av obesvarad åtrå vilket för mig var väldigt knäckande. (Hon är inte attherad alltså är det jag som är dålig).
     Ett råd till om du tror på det första är att verkligen göra färdigt din skilsmässa innan du söker för att inte få en tilltrasslad situation... Men sen är det bara ut och jaga det finns män

• Martinnains
    Anonym (TS) skrev 2025-07-03 00:38:37 följande:
    Det där svaret ser man lite överallt att sex är lättare för att få för en kvinna än för en man. Det kanske är så generellt, även om jag är lite tveksam till att det är nån större skillnad, men för mig personligen har det ju uppenbarligen inte varit så lätt att få sex. Sen om det beror på utseende, personlighet eller utstrålning vet inte jag men det funkar iaf inte så enkelt för alla bara för att man är kvinna.

Fint att du träffat någon som det klickar med, i alla fall sexuellt. 😊
    Det kanske var annorlunda förr i tiden, om man inte ville skrika ut att man är tillgänglig. Men att det med internet och dejtingapp är betydligt lättare för kvinnor är ett faktum, mer då att risken att det blir jobbigt för att kvinnor får så mycket att det blir jobbigt. Eftersom jag är lite vetenskaplig av mig har jag kollat upp och räknat lite. På en sådan sida där det är uttalat att folk söker sexuellt. Så får en kvinna 50-200 svar på en annons. Av män som söker får max var 10:e svar. Gäller det en vanlig dejtingsajt är det samma tendens men inte riktigt lika stor skillnad. 
Svar på tråden Är jag bortom räddning?