Är jag bortom räddning?
TS, om du inte mår bra i din relation och har dålig självkänsla, kan det mycket väl hända att du ser bättre ut än du tror. Att du tror att du är mindre attraktiv än vad du faktiskt är, eller skulle vara som singel, om du mådde bättre, ev med nya kläder och ny frisyr etc.
Jag säger inte att du är en 10-poängare eller ska försöka göra en total make over. Det tycker jag inte. Men som sagt, att lämna ett dåligt förhållande, att piffa upp sig lite, kanske delvis byta stil, samt gå ut och ha kul, kan göra underverk för både utseende och utstrålning.
Du kommer troligen inte ha några som helst problem att hitta en vanlig, snäll och bra man som gillar sex. Även om du inte är någon fotomodell, det behöver man absolut inte vara.
Men jag blir lite fundersam. Vet din man om att du går i skilsmässotankar? Pratar ni med varandra om relationen och hur ni mår? Är han inte det minsta intresserad av att försöka rädda ert äktenskap?
Och har du redan bestämt dig för skilsmässa, är det bättre att försöka lämna så snart som möjligt.