Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?
Hela vägen naturligtvis. Varför skulle jag tillåta att någon trampar på mig felaktig utan att det får konsekvenser? Det finns ett regelverk utav en anledning.
Hela vägen naturligtvis. Varför skulle jag tillåta att någon trampar på mig felaktig utan att det får konsekvenser? Det finns ett regelverk utav en anledning.
Förstör något livet för mig helt felaktigt så står jag upp mig som människa & även mina medmänniskor.
Sedan finns det människor som passivt gärna står & tittar på medans någon blir sparkad och blir "misshandlad"
Är jag utsatt för det och har en chans till upprättelse så tar jag den. Är det någon annan människa som råkar illa ut och jag är fullt medveten om sanningen så står jag gärna upp för människan. Först måste dock människan vilja ha min hjälp, men ibland lever människor i förnekelse dessvärre och då kan vi inte hjälpa dom.
Absolut inte långt alls. Jag glömmer ganska fort om jag blivit överkörd. Och det har hänt en del. Att kriga med en myndighet känns lönlöst.
Jag vill gärna vara så snäll och till så lite besvär det bara går och trampa andra på tårna så lite som möjligt, även myndighetspersonal eller liknande som gjort fel tyvärr.
Är en sån som inte har energi och kraft eller ilska nog att driva saker vidare. Berättar kanske för någon för att beklaga mig lite, beroende på vad det gäller. Ofta skäms jag av någon outgrundlig anledning för att ha blivit illa behandlad att jag inte ens pratar med någon.
Tyvärr.