• Anonym (Upprättelse)

Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?

Nu pratar jag om olika situationer i livet man kan ställas inför. T.ex. när man blivit orätt behandlad av någon myndighet, när man ska upp i rättegång mot någon som begått ett brott mot en, vårdnadstvister, eller när det bara rör sig om en person som gjort något illa mot dig eller nära och kära.

Hur långt är du beredd att dra det för att få upprättelse?

• Svar på tråden Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?
  • Anonym (Stjärnan)

Hela vägen naturligtvis. Varför skulle jag tillåta att någon trampar på mig felaktig utan att det får konsekvenser? Det finns ett regelverk utav en anledning.

• Anonym (Mx)

Ju mer kränkt man är som människa desto mer kommer man hänga kvar i skit som hänt och vilja ge igen.

Man ska kunna markera, men om man inte får gensvar är det bättre att gå vidare i livet och inte ödsla tid och energi. Men många, speciellt folk med diagnoser, hänger kvar i oförrätter sedan flera år tillbaka och det sabbar livet dom har idag.

Alternativt gör man något jävligt dumt som man får ångra.

• Anonym (Skylla ifrån sig)

Tycker att det är människor med diagnos som tenderar att kränka andra.

Man kan låta bli att kränka folk istället för att anklaga andra för att bli kränkta, när man själv är orsaken till detta genom sitt eget usla beteende. 

• Anonym (Fode)
    Anonym (Upprättelse) skrev 2025-07-02 20:54:22 följande:
    Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?

Nu pratar jag om olika situationer i livet man kan ställas inför. T.ex. när man blivit orätt behandlad av någon myndighet, när man ska upp i rättegång mot någon som begått ett brott mot en, vårdnadstvister, eller när det bara rör sig om en person som gjort något illa mot dig eller nära och kära.

Hur långt är du beredd att dra det för att få upprättelse?

Knappt alls faktiskt.

Att hålla på och vara prestigeladdad är ett enkelt sätt att förstöra sitt liv. Förlåt och gå vidare så blir det bra.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 21:57:45 följande:

Tycker att det är människor med diagnos som tenderar att kränka andra.

Man kan låta bli att kränka folk istället för att anklaga andra för att bli kränkta, när man själv är orsaken till detta genom sitt eget usla beteende. 

Båda parter har en del i att man blir kränkt. Både den som levererar och den som tar emot kränkningen. Om man är riktigt grym, trygg och skön som person så är man i princip okränkbar.
  • Anonym (Fode)
    Anonym (Mx) skrev 2025-07-02 22:02:53 följande:
    Båda parter har en del i att man blir kränkt. Både den som levererar och den som tar emot kränkningen. Om man är riktigt grym, trygg och skön som person så är man i princip okränkbar.
    Exakt.

Att bli kränkt är egentligen enbart ett tecken på svaghet. 
    Anonym (Mx) skrev 2025-07-02 22:02:53 följande:
    Håller jag inte alls med om. Då viftar man bara bort ett dåligt beteende som om detta vore helt okej att ägna sig åt. Mobbare och andra elaka typer måste man stå upp mot, annars fattar de inte när de går för långt.

Och nej - att mobba och kränka är ett tecken på svaghet.
    Anonym (Stjärnan) skrev 2025-07-02 21:32:06 följande:

Hela vägen naturligtvis. Varför skulle jag tillåta att någon trampar på mig felaktig utan att det får konsekvenser? Det finns ett regelverk utav en anledning.

Exakt. 
  • Anonym (Fode)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 22:05:32 följande:
    Håller jag inte alls med om. Då viftar man bara bort ett dåligt beteende som om detta vore helt okej att ägna sig åt. Mobbare och andra elaka typer måste man stå upp mot, annars fattar de inte när de går för långt.

Och nej - att mobba och kränka är ett tecken på svaghet.
    Du blandar ihop olika saker. 

Om någon är elak ska man vidta konsekvenser. Däremot ska man inte bli kränkt. 
    Anonym (Fode) skrev 2025-07-02 22:07:42 följande:
    Du blandar ihop olika saker. 

Om någon är elak ska man vidta konsekvenser. Däremot ska man inte bli kränkt. 
    Nej, det gör jag inte.

Kränkthet i sig leder till motivationen att vidta åtgärder så. Jo, det hör samman och jag har inte blandat ihop något alls.
Svar på tråden Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?