Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?

Ju mer kränkt man är som människa desto mer kommer man hänga kvar i skit som hänt och vilja ge igen.

Man ska kunna markera, men om man inte får gensvar är det bättre att gå vidare i livet och inte ödsla tid och energi. Men många, speciellt folk med diagnoser, hänger kvar i oförrätter sedan flera år tillbaka och det sabbar livet dom har idag.

Alternativt gör man något jävligt dumt som man får ångra.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 21:57:45 följande:

Tycker att det är människor med diagnos som tenderar att kränka andra.

Man kan låta bli att kränka folk istället för att anklaga andra för att bli kränkta, när man själv är orsaken till detta genom sitt eget usla beteende. 

Båda parter har en del i att man blir kränkt. Både den som levererar och den som tar emot kränkningen. Om man är riktigt grym, trygg och skön som person så är man i princip okränkbar.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 22:11:27 följande:
    Nej, det gör jag inte.

Kränkthet i sig leder till motivationen att vidta åtgärder så. Jo, det hör samman och jag har inte blandat ihop något alls.
    Tänker man som ett offer så är det svårt att förstå att man tillåter sig att bli kränkt.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 22:19:12 följande:
    Gillar man inte offer så kan man sluta bete sig som en förövare själv. Det är förövarna som bär all skuld, inte deras offer.
    Det är inte en fråga om vem som bär skuld. Det är en fråga om hur man förhåller sig till saker så man får ett bra liv.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Skylla ifrån sig) skrev 2025-07-02 22:23:44 följande:
    Människor är inga robotar och vi bör inte heller sträva åt att bli känslolösa och inte reagera när vidriga människor kränker. Då fortsätter de bara på andra människor. 
    Ja, du ger dig ju inte här i alla fall så du gillar väl att haka upp dig. Men jag släpper det nu och går vidare.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (?) skrev 2025-07-03 07:39:24 följande:

Överväger om det är värt det.  Hur mycket tid, pengar och energi kommer det ta? Vad är sannolikheten att jag vinner? I vad består vinsten? 

Inte sällan bättre att bara bryta och gå vidare med något mer positivt. 

Sund inställning. Folk som hakar upp sig blir nog aldrig lyckliga utan fortsätter leva i alla dom där jobbiga känslorna.
Svar på tråden Hur långt är du beredd att gå för att få "rätt"?