• Anonym (Frågvis)

Dominant kvinna i förhållande - finns det?

Man läser ofta om att kvinnor vill bli satta på plats, att de vill ha en manlig och dominant partner etc. Motsatsen till detta är ju att kvinnan är dominant och mannen undergiven. Detta hör man väldig sällan om.

Finns det kvinnor som är sexuellt dominanta sina män och hur yttrar sig detta rent praktiskt? Fysiskt är ofta kvinnan underlägsen mannen men psykiskt skulle det kunna vara tvärtom. 

Ni som har ett förhållande där kvinnan bestämmer mer sexuellt kan ni inte beskriva lite hur det skulle kunna gå till hos er? Det omvända patriarkaliska kan jag lättare förstå hur det används inom hemmets 4 väggar. 

• Svar på tråden Dominant kvinna i förhållande - finns det?
  • Anonym (Undergiven man)

De dominanta sexuella dragen hos en kvinna brukar behöva lockas fram av undergivenhet i det vardagliga. Oftare än inte är det mannen som har fantasierna och kvinnan som vill bli bortskämd och bekväm utanför sängkammaren.

• Anonym (finns)

Förekomemr såklart och i synnerhet i de förhållander där kvinnan är längre och kanske även fysiskt starkare.

• Anonym (Q55)

Jo då de finns. Dominanta quinnor. Rollspelet är hur härligt som helst. Visst det pågår emellanåt även utanför husets väggar. Maken får ett uppdrag eller två. Ska genomföra och fota. Inga knäppa saker utan bara en maktutövning. Sedan kan vi bestämma att gå all in och då blir det sååå erotiskt. Lite rekvisita finns så klart. Lite åt bdsm hållet. Men mest jag som fullblods Dominatrix och han är min slav. My boy. Härlig lek. 

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Q55) skrev 2025-07-03 22:25:46 följande:

Jo då de finns. Dominanta quinnor. Rollspelet är hur härligt som helst. Visst det pågår emellanåt även utanför husets väggar. Maken får ett uppdrag eller två. Ska genomföra och fota. Inga knäppa saker utan bara en maktutövning. Sedan kan vi bestämma att gå all in och då blir det sååå erotiskt. Lite rekvisita finns så klart. Lite åt bdsm hållet. Men mest jag som fullblods Dominatrix och han är min slav. My boy. Härlig lek. 

Tack för svar. Jag blir nyfiken på hur ni lever och hur du som dominant använder det i vardagen mot din "slav" som ger både dig och honom något. 
  • Anonym (Tvärflöjt)

Jag lockas av tanken av en dominant kvinna i sängen. Men i förhållandet i stort vill jag ha balans. Att vi är jämställda i stort och utan ensidig dominans från någon av oss. I sängen däremot får hon gärna vara dominant. Ibland. Ibland kan jag vara den som tar för mig och bara sätter på henne. Men jag locka av att henne kåthet driver henne till att bara köra på och utnyttja mig. Det gillar jag. 

• Anonym (Q55)

Utanför det sexuella är vi synnerligen samspelta och har god balans. Dominansen innehåller aldrig skam eller förnedring vilket är vanligt. Det går bort. Att ge en order och vad straffet blir om han inte lyder. Tala om innan straffet utdelas och under så frågar jag varför och han får berätta. Det är i sig njutningsfullt. Det ska finnas glädje och kärlek. I vardagen kan det handla om ett bild av någon rekvisita. En påminnelse om vad som kan hända ikväll. Som dominant måste man ligga flera steg före i tanken. Skapa scener innan var det ska leda till. Jätteviktigt att prata igenom efteråt. Jo då. Vi har gärna vaniljsex som vilken svensson som helst. Också.

• Anonym (Bernard)

Jag signalerar diskret att jag gärna vill ha sex med min fru. Men det är hon som bestämmer om det ska bli något. Jag tjatar inte eller pressar henne.

I vardagen är vi ganska jämställda. I sängen är jag mer dominant men skulle inte ha något emot om hon ville ta för sig mer.

• Tukt

Självklart finns det. Men det vanligaste är nog att det är en maktordning som inte  är så medveten.
    Sedan finns det ju relationer där dominansen är konstant, alltså 24/7, men också sådan som är mer session-betonad. 

• Anonym (Absolut)
    Anonym (Frågvis) skrev 2025-07-03 11:21:06 följande:
    Dominant kvinna i förhållande - finns det?

Man läser ofta om att kvinnor vill bli satta på plats, att de vill ha en manlig och dominant partner etc. Motsatsen till detta är ju att kvinnan är dominant och mannen undergiven. Detta hör man väldig sällan om.

Finns det kvinnor som är sexuellt dominanta sina män och hur yttrar sig detta rent praktiskt? Fysiskt är ofta kvinnan underlägsen mannen men psykiskt skulle det kunna vara tvärtom. 

Ni som har ett förhållande där kvinnan bestämmer mer sexuellt kan ni inte beskriva lite hur det skulle kunna gå till hos er? Det omvända patriarkaliska kan jag lättare förstå hur det används inom hemmets 4 väggar. 

Har faktiskt fått uppleva det ur två perspektiv med två olika ex.

Det första exet var så väldigt försiktig och mjuk i livet i övrigt, men i sängen var hon läskigt experimenterande och föreslog en massa saker som jag inte var fine med. Gick ut på att jag skulle vara undergiven till olika grad och det höll inte.

En annan var direkt motsatsen till det. Serbisk kvinna, extremt bossig i vardagen. Både hemma, socialt och på jobb. Under förspel kunde hon ta initiativ men någonstans där brukade det justeras till att hon ville släppa kontrollen, och då fick jag göra precis vad jag ville. Smiska var som, använda vilket hål jag ville, på det sätt jag ville.
    Men, trots att det sexet var magiskt, orkade jag inte med det dominanta i vardagen.

Idag har jag en partner där det är lite mer lagom vilket är helt perfekt haha...
  • Anonym (finns)

Drömmer om en lång och muskulös kvinna som förnedrar mig. Binder mig och slår mig. Kallar mig nedlåtande saker.

• Anonym (djungel)

Vissa av oss går åt båda hållen. Det räcker att jag är sexuellt aggressiv så blir mannen undergiven. Jag låter bli att tvätta mig, sitter på hans ansikte, retas, sätter en plugg i honom, bestämmer om han får komma. Blir jag missnöjd kanske han får GS. Han älskar det. 
    Jag hade inte gjort det om han inte tyckte om det för jag är inte sadist. Det tänder mig att han tänder på det jag gör. Jag hade kunnat vara mycket mer kreativ men håller mig inom ramen för det han önskar.

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (djungel) skrev 2025-07-05 09:33:04 följande:

Vissa av oss går åt båda hållen. Det räcker att jag är sexuellt aggressiv så blir mannen undergiven. Jag låter bli att tvätta mig, sitter på hans ansikte, retas, sätter en plugg i honom, bestämmer om han får komma. Blir jag missnöjd kanske han får GS. Han älskar det. 
    Jag hade inte gjort det om han inte tyckte om det för jag är inte sadist. Det tänder mig att han tänder på det jag gör. Jag hade kunnat vara mycket mer kreativ men håller mig inom ramen för det han önskar.

Vad betyder GS?
  • Anonym (finns)
    Anonym (djungel) skrev 2025-07-05 09:33:04 följande:

Kissar du honom i ansiktet?

• Anonym (djungel)
    Anonym (finns) skrev 2025-07-05 11:23:12 följande:
    Det är en stark önskan hos honom men jag gör det mycket sällan. Vissa saker ska vara "extra".
  • Tusselina

Borde lärt min läxa att inte försöka skriva inlägg på mobilen. FL?s instabilitet åt precis upp ett nästan färdigt långt inlägg. Suck. Kanske försöker senare från datorn 

Svar på tråden Dominant kvinna i förhållande - finns det?