Anonym (Frågvis) skrev 2025-07-03 11:21:06 följande:
Dominant kvinna i förhållande - finns det?
Man läser ofta om att kvinnor vill bli satta på plats, att de vill ha en manlig och dominant partner etc. Motsatsen till detta är ju att kvinnan är dominant och mannen undergiven. Detta hör man väldig sällan om.
Finns det kvinnor som är sexuellt dominanta sina män och hur yttrar sig detta rent praktiskt? Fysiskt är ofta kvinnan underlägsen mannen men psykiskt skulle det kunna vara tvärtom.
Ni som har ett förhållande där kvinnan bestämmer mer sexuellt kan ni inte beskriva lite hur det skulle kunna gå till hos er? Det omvända patriarkaliska kan jag lättare förstå hur det används inom hemmets 4 väggar.
Har faktiskt fått uppleva det ur två perspektiv med två olika ex.
Det första exet var så väldigt försiktig och mjuk i livet i övrigt, men i sängen var hon läskigt experimenterande och föreslog en massa saker som jag inte var fine med. Gick ut på att jag skulle vara undergiven till olika grad och det höll inte.
En annan var direkt motsatsen till det. Serbisk kvinna, extremt bossig i vardagen. Både hemma, socialt och på jobb. Under förspel kunde hon ta initiativ men någonstans där brukade det justeras till att hon ville släppa kontrollen, och då fick jag göra precis vad jag ville. Smiska var som, använda vilket hål jag ville, på det sätt jag ville.
Men, trots att det sexet var magiskt, orkade jag inte med det dominanta i vardagen.
Idag har jag en partner där det är lite mer lagom vilket är helt perfekt haha...