• Anonym (?)

Svärmor tar över, orkar inte mer

Du måste driva detta tillsammans med pappan/hennes son.

Ändrar hon sig inte träffa henne inte på en vecka. Lär hon sig inte då träffa henne inte på två veckor osv. 

• Anonym (?)

Oavsett vad ni säger lär det bli någon form av konflikt. 

Säg något i still med "Tyvärr fortsätter du att kliva över våra gränser och inte följa de regler vi har.  Nu tar vi en paus med att träffas och ses om en vecka.  Om det inte blir bättre då blir det fortsatt paus" 

• Anonym (?)
    Anonym (Linn) skrev 2025-07-05 10:42:05 följande:

Jag förstår att ni inte pratar om mig men vill gärna tydliggöra att jag varken röker, snusar eller dricker alkohol. Det min svärmor påpekar/kommenterar är min amning, hur jag gör när jag byter blöja, vilka kläder jag tar på mitt barn, när mitt barn ska sova eller inte vet hon bäst, och massor av annat som rör den dagliga skötseln. Hon har synpunkter om precis allt, ofta med tillägget ?är det inte bättre att jag gör det där? eller ?det är bättre att jag tar flickan?. Hon pratar högt och domderar, gör som hon vill och avbryter/pratar över mig när jag försöker säga emot. 

Jag hoppas att ni förstår att hon kliver över gränser som jag som mamma har rätt att sätta och att detta inte handlar om att hon ingriper för att jag inte kan ta hand om mitt barn. 

Ta ett snack med sambon och låt honom säga till att eftersom hans mamma inte respekterar era gränser så är hon inte välkommen till hon gör det. 

Men tro inta att det blir någon förändring innan du och sambon har en gemensam linje. 
Svar på tråden Svärmor tar över, orkar inte mer