Inlägg från: Anonym (101) |Visa alla inlägg
  • Anonym (101)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 21:42:56 följande:
    Höra åsikter ang min mans åsikter

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

jag vill höra era åsikter gärna så objektivt som möjligt och opartiska. 

Kanske ser han det som att han arbetar och försörjer dig, barnet och sig själv.

Om du inte gör någonting medan han arbetar blir det konstigt om det bara är du som roar dig. Särskilt om han uppfattar att det finns andra män på Spa-et.

Kanske är han även svartsjuk för att det är du som tar hand om barnet. 
    Kanske är han svartsjuk för att du har bjudit din väninna istället för honom, vilket ju vore mera naturligt i en kärleksrelation.

• Anonym (101)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 22:42:24 följande:

Jag arbetar och försörjer också sedan barnet var 1 månad gammalt, han har vid flertalet gånger varit ute och druckit och roat sig. 

detta handlar om att han är svartsjuk? inget som har med barnet att göra. 

Jag förstår. Ja, då är det väl på tiden att du gör det samma. 

Läste din TS lite mer nogrannt. 

Planerar du att gå till Spa-et  med en man eller en kvinna? Blev osäker iom att du skrev "vän"?
    Tycker det spelar ganska stor roll i sammanhanget.
  • Anonym (101)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 21:44:59 följande:

Nej jag förstår det. Jag berättade bara hur det kommer sig att jag har barn med honom idag trots röda flaggor innan. Jag förväntade inte mig att ja kunde bli gravid helt ärligt. 

Du borde ha en bredare syn på situationen än att din man är svartsjuk. 
    Du borde ställa dig själv ett antal frågor, t.ex:

Har du förmågan att göra om din man till en bra man och en bra pappa till ditt barn?

Vet okända människor som aldrig träffat dig eller din man bättre än dig om du mår bättre av att lämna relationen?

Skall man söka relationshjälp hos outbildade icke professionella person som ger råd anonymt?

Finns det en risk att situationen förvärras om du lämnar relationen?

Kommer du att bli starkare i uppbrottssituationen för att andra personer har bestämda åsikter hur du borde göra?

Blir åsikterna härinne mer lämpliga för dig för att många skriver ungefär samma sak?

Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter