• Anonym (Hsjdkdk)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

jag vill höra era åsikter gärna så objektivt som möjligt och opartiska. 

• Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter
  • Anonym (Nlä)

Din man är en idiot. Gå. Eller lämna honom

• Anonym (Mmmm)

Du skaffade barn med en svartsjuk man?

Bara gå, klart du ska kunna unna dig detta. Låt inte honom styra dig. 

• Anonym (101)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 21:42:56 följande:

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

Kanske ser han det som att han arbetar och försörjer dig, barnet och sig själv.

Om du inte gör någonting medan han arbetar blir det konstigt om det bara är du som roar dig. Särskilt om han uppfattar att det finns andra män på Spa-et.

Kanske är han även svartsjuk för att det är du som tar hand om barnet. 
    Kanske är han svartsjuk för att du har bjudit din väninna istället för honom, vilket ju vore mera naturligt i en kärleksrelation.

• Postman
    Anonym (Nlä) skrev 2025-07-03 21:51:22 följande:

Din man är en idiot. Gå. Eller lämna honom

Ja faktiskt. Håller helt med. Han borde istället uppmuntra sin partner att göra något för sig själv. 
  • Anonym (Hsjdkdk)
    Anonym (101) skrev 2025-07-03 22:31:44 följande:

Kanske ser han det som att han arbetar och försörjer dig, barnet och sig själv.

Om du inte gör någonting medan han arbetar blir det konstigt om det bara är du som roar dig. Särskilt om han uppfattar att det finns andra män på Spa-et.

Kanske är han även svartsjuk för att det är du som tar hand om barnet. 
    Kanske är han svartsjuk för att du har bjudit din väninna istället för honom, vilket ju vore mera naturligt i en kärleksrelation.

Jag arbetar och försörjer också sedan barnet var 1 månad gammalt, han har vid flertalet gånger varit ute och druckit och roat sig. 

detta handlar om att han är svartsjuk? inget som har med barnet att göra. 

• Anonym (Nicke)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 21:42:56 följande:

Han undrar väl vad det är för något men överreagerar. 

Försök att trappa ner konflikten.
  • Anonym (Låt han lämna dig)

Tycker abs inte du ska gå! 
    varför ska du gå? Stanna och ta hand om ditt barn eller om du måste gå, gå en annan tillfä när det inte är massa män där. Du är faktiskt respektlös mot din man. Det min åsikt. 

• molly50
    Anonym (Låt han lämna dig) skrev 2025-07-03 22:53:27 följande:

Tycker abs inte du ska gå! 
    varför ska du gå? Stanna och ta hand om ditt barn eller om du måste gå, gå en annan tillfä när det inte är massa män där. Du är faktiskt respektlös mot din man. Det min åsikt. 

Och det är inte respektlöst av TS man att gå ut och festa och roa sig? Det kan ju vara en massa kvinnor där.
  • Tom Araya

För mig är detta en varningsflagga. Jag tycker synd om dig som har barn med honom (jag antar att det är hans).

• Anonym (101)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 22:42:24 följande:

Jag arbetar och försörjer också sedan barnet var 1 månad gammalt, han har vid flertalet gånger varit ute och druckit och roat sig. 

detta handlar om att han är svartsjuk? inget som har med barnet att göra. 

Jag förstår. Ja, då är det väl på tiden att du gör det samma. 

Läste din TS lite mer nogrannt. 

Planerar du att gå till Spa-et  med en man eller en kvinna? Blev osäker iom att du skrev "vän"?
    Tycker det spelar ganska stor roll i sammanhanget.
Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter