• Anonym (Hm)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 05:55:45 följande:

Uppdaterar inlägget *

måste tydligggöra, såhär står det på hotellets hemsida,

detta är vad han tycker inte är okej. Nu råkar min vän endast kunna gå på spa juste den dagen mellan 10-14.00. det här tycker han inte är ok i en relation. Jag är alltså respektlös enligt hans mening som inte visar förståelse för att detta är långt ifrån okej att gå på :). 

Onsdag 16 juli är SUMMER CLUB tillbaka mer maxad än någonsin! Vi pratar dagsfest på Voltage Lounge, nattklubbsvibe på Locavore och DJs som bjuder på musik i världsklass (namnen håller vi på lite till?). Med main act både 13:00 på Voltage Lounge Pool Club och senare under kvällen på Locavore blir det en maxad dag från förmiddag långt in på småtimmarna. Som en dagsfestival när den är som bäst!

Champagnen är på kylning, solsängarna redo och DJs bokade. Boka en solsäng eller drinkbord och var säker på att få festens bästa plats!

Kan det vara så att han faktiskt vet vad det är för typ av tillställning? Jag har nämligen varit på samma hotell i Västerås och på deras summer club och det är väldigt mycket fulla, unga människor. Det är inte sitta på en solstol med en väninna och dricka ett fint glas vin, utan var ganska röjigt när jag var där. Det ska naturligtvis egentligen inte spela någon roll, men jag kan till viss del ändå förstå honom om han vet vad det är för typ av häng. Jag hade nog, av respekt och av erfarenhet, bokat en annan dag Eller försökt ta med min partner. Det är kul, det är det, men riktar sig mer till singel- folkmassan. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mmmm) skrev 2025-07-04 07:04:17 följande:
    Vad ör skillnaden mot när TS man går ut och roar sig?

Är det ok för han är man  men inte ok för TS för hon är kvinna? Förklara skillnaden. 
    Nej nej missförstå mig rätt. Som jag skrev så borde inte det göra någon skillnad. Däremot ska vi ju inte helt förneka skillnaden på att vara helt påklädd på krogen eller bara i  bikini, full på fest. Man måste se att det finns skillnader där, även om man tycker att det borde göra detsamma. Om en person redan är svartsjuk av sig kanske en pool-fest blir extra påtaglig. Sen blir det lite vilseledande när TS benämner det som att hon vill gå på spa, men just den här tillställningen har noll med traditionellt spa att göra. Det är en fest i badkläder. TS har inte bokat spa för att vila upp sig eller ha en skön stund med en tjejkompis och det kan hennes partner tolka som att hon försöker försköna vad det är hon ska göra. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mmmm) skrev 2025-07-04 07:43:41 följande:

Vill man vara respektlös mot sin partner så har kläder eller icke kläder ingen betydelse. Självklart är det lika illa att springa runt och vara full och tafsa på kvinnor på krogen som på ett poolparty. 

Du verkar ta för givet att TS kommer att dricka sig full och bete sig olämpligt. Varför? Du förutsätter ju inte att hennes man gör det på krogen. 

Fast jag jämförde inte mellan ts och hennes man, utan mellan att vara på krogen och den typen av människor som samlas på Summer club. 

Det ni gör hjälper inte TS det minsta om jag ska vara ärlig. Att sitta och gnälla och peta och klaga på jämlikhet och rättvisa är till 0 hjälp för någon som är i relation med en svartsjuk partner. Ts har valt sin partner och det som kommer med. Att skapa oreda i relationen för en club fest för typ 23-25 åringar är inget som kommer hjälpa TS i längden. Bättre att uppmuntra till att lämna relationen än till att hålla på att skapa problem i en redan instabil relation. Ni har inte mycket bakom flötet och sitter säkert bakom era skärmar. Jag säger inte att TS partner är våldsam, men man får liksom lite det man väljer. Att medvetet skapa något som kan resultera i problem för att man SKA MINSANN LEVA RÄTTVIST kommer inte bidra till en bättre relation i hemmet där det finns ett litet barn. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 08:50:21 följande:

Jo, 

jag har bokat spa för att vila upp mig, som ja skrev innan så fanns detninget annat datum min väninna kunde. 

vem super ens 10 på morgonen? Förstår att summerclub kan bli stökigt på kvällen? men har folk ens hunnit bli fulla så tidigt? 

Nej vet du, I stand corrected. Jag missade helt biten om vilken tid ni skulle vara där. är det soligt och varmt kan det nog dra igång tidigare, det är ju trots allt en dagsfest. Men vid 10 är det antagligen ganska tomt. Däremot håller jag kvar vid den andra biten. Har man en mycket svartsjuk partner och stannar med denne får man liksom ligga lite som man bäddat. Tyvärr vet jag alldeles för mycket om det själv 
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2025-07-04 11:16:29 följande:
    Så du har varit den dagfest-spa som ts ska/är på idag? Exakt den? Du vet ju hur det kommer vara på exakt den tillställningen.  
    Jag skrev inte att jag visste hur det är den här gången, bara den gången jag var där. Du är en sjukt jobbig person. Är du sådär i verkliga livet också eller bara på nätet? 
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2025-07-04 13:29:05 följande:
    Du bör inte sitta på nätet och om hur det går till på sk dagfester på olika spa/hotell, eftersom du helt enkelt inte vet. 

Sedan är lite märkligt att du tycker att ts är respektlös mot sin man, men han är inte respektlös mot henne när han går ut på krogen och roar sig. 

Det är stor skillnad på krogen och ett spa. Även om spaet har en sk dagfest den aktuella dagen. 

Att du tycker jag är "en sjukt jobbig person" bryr jag mig inte om ett skit. Det är din åsikt. 
    Det jag skrev till TS var också MIN åsikt men ändå la du näsan i blöt, upprepade gånger. Du kan skita i det likaväl som du skiter i att du uppfattas som en plåga 
  • Anonym (Hm)

Det var precis det här jag försökte säga, men fick bara massa skit för Vissa är för sega för att fatta. Att han begränsar TS spabesök är liksom bara udden och det finns alltid alltid alltid mer. Återigen säger jag inte att han är våldsam, för det vet jag inte. Men har man en kontrollerande och svartsjuk partner ska man vara försiktig med att skapa oreda och återigen. Ni skulle ha uppmuntrat till skilsmässa istället för att uppmuntra Ts till att åka. Inte för att HON GÖR FEL, utan för vad det kan, om det vill sig illa, innebära. Om inte nu så kan hon få höra i många år att hon säkert var otrogen på den här spadagen och massa annan skit som istället blir till psykisk misshandel. Jag vet hur processen ser ut, jag vet vilka steg som tas. Jag vet hur det börjar och jag vet definitivt hur det slutar. 

• Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2025-07-04 16:08:33 följande:
    Ts ska få göra precis som HON vill. Förhoppningsvis så har ts varit på spa med sin vän, haft en trevlig förmiddag och fått vila upp sig. 
    Visst 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 20:43:23 följande:

Jag har faktiskt sagt många gånger att jag velat lämna, då har han reagerat väldigt starkt. 

kastat glas i väggen, en gång kallade han mig för hora för jag ville lämna?. Ja vet inte vad ja vill med disnussionstråden, jag behöver bara ventilera och höra starka reaktioner och åsikter för det gör mig mer klar i huvudet. 

Jag behöver nog Inte berätta mer 💔 du är redan där. Jag försöker ta mig ut i detta nu, men jag gör det i hemlighet. Har du familj omkring dig?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-05 22:03:22 följande:

Vi har gått på parterapi, men endast 3 tillfällen, ja upplever ändå att han aldrig kommer ändra sig. han ?försöker? i några veckor men sen kommer det en impuls igen. Samma visa varje gång.. förlåt ja ska bättra på mig, men innan har vi konflikter i 2-3 dagar för han står fast vid sina åsikter och blir extremt defensiv. Och då blir han aggressiv alltså i sitt sätt a t komunicera. Jag viker mig aldrig, men det är extremt tröttsamt att höra kommentarer om ALLT. 

kan du förklara mer någon situation han blev svartsjuk? Intressant att följa hur det blev för dig. Hur tog du dig ur det? Hur vlev det för er med barn osv?

jo han vill absolut ha delad vårdnad, o ja tänker inte lpta mitt barn lida av det, hon ska ha pappa med i bilden, viktigt för mig att han finns i hennes liv alltid. 

ja vill egentligen inte lämna honom för ja älskar han, men Kontrollbehovet tär på mig och frågan är om det är värt det ens. Ja lever inte ens?. Även fastän jag trotsar och går ändå så blir det långa konflikter som får mig att må dåligt när ja väl är iväg, för det påverkar mig så mycket?.

Jag har, känner och gör precis som du, men jag är också otroligt matt av alla konflikter. Jag till och med jobbar hemifrån OCH har ena barnet hemma ännu, men ändå anklagas jag jämt för otrohet. Du gör bäst i att gå, det vet du också, precis som jag. Men folk som inte sitter i det eller varit med om det förstår HUR svårt det faktiskt är. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-06 07:50:52 följande:

Aj vad sjukt, att anklagas för otrohet. Hur går dina tankar för framtiden? 

det är extremt svårt att lämna med barn, jag tror man behöver samla mod och känna en trygghet först. 

Framtiden är helt klart dödsdömd i den här relationen om det inte sker ett smärre mirakel. Otrohet är bara det minsta jag anklagas för.

Hur har konversationerna gått gällande spa-dagen sen du skapade tråden? Har ni diskuterat något mer eller ligger du lågt? Jag tänker att det till viss del är bra om du tar dig iväg, både för att visa din man och dig själv att du inte kan styras. Är det däremot så att du inte kommer kunna (mentalt eller fysiskt) att lämna inom den närmaste tiden måste du väga för- mot nackdelar. Du känner honom bättre än någon här och vet vilken eventuella konsekvenser du kan behöva hantera och stå inför. 
Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter