• molly50

Höra åsikter ang min mans åsikter

Anonym (Låt han lämna dig) skrev 2025-07-03 22:53:27 följande:

Tycker abs inte du ska gå! 
    varför ska du gå? Stanna och ta hand om ditt barn eller om du måste gå, gå en annan tillfä när det inte är massa män där. Du är faktiskt respektlös mot din man. Det min åsikt. 

Och det är inte respektlöst av TS man att gå ut och festa och roa sig? Det kan ju vara en massa kvinnor där.
  • molly50
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 09:54:05 följande:

Jo förstår :/ men hans svartsjuka började faktiskt efter 1 år, så jag blev ju lite vilseledd om ja ska vara ärlig. Och det smög sig på relationen och pågått under 4 års tid. Nu har vi en bebis? vet inte riktigt hur ja ska bemöta denna situation. 

den här situationen beskriver vår relation i sin helhet, han är även svartsjuk gällande kläder, normala kläder :).

Jag tycker du ska göra klart för honom att om ni ska kunna fortsätta tillsammans så måste han söka hjälp för sin svartsjuka. Vill han inte det så tycker jag du ska lämna. För det kommer inte att bli bättre. Jag talar av egen erfarenhet.
    Jag förstår att det är svårt med små barn osv. Men barn ska inte behöva växa upp i en sådan miljö.
  • molly50
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 15:06:10 följande:

Han har gått på KBT, hos psykolog samt parterapi dock endast 3 gånger. Det hjälper? i 3 veckor sen blir Det värre? han begränsar mina klädval också, jag får ej ha tights på mig eller tight klänning, allt som visar former? der Är mkt han begränsar mig med..

Och det kommer inte att bli bättre. Tro mig. Han måste själv vilja ha en förändring.
    Du måste markera att om han inte tar det här problemet på allvar och försöker lösa det så är det slut.
    Jag förstår att det är svårt,men ditt barn ska inte behöva växa upp med att lära sig att det är så ett förhållande ska vara.
    Mitt ex var obefogat sjukligt svartsjuk och sökte aldrig hjälp.
    Det eskalerade i misshandel och jag har aldrig ångrat att jag lämnade honom. Bara att jag inte gjorde det tidigare.
  • molly50
    Robert 832 skrev 2025-07-06 15:25:29 följande:

Hade varit väldigt lugnt för min del men nu är det inte mig du är ihop med eller någon annan i kommentarerna för den delen heller.
    Det faktum att du känner ett behov av att söka stöd för dina åsikter utanför din relation ger honom ändå en viktig poäng, du respekterar inte hans åsikt. Det behöver man såklart inte göra men jag har sällan hört talats om relationer som håller där man inte respekterar varann.

Han respekterar ju,å andra sidan,inte TS heller. Han är sjukligt svartsjuk och vill inte låta TS gå på spa ens på dagtid. Och han gå själv ut och festar med kompisarna.
    Så han gör skillnad på reglerna för sig själv och för TS.
    Och han blir arg och kastar saker omkring sig när TS säger att hon vill lämna honom.
    Det är inte vad jag kallar att visa respekt.
    Så om han ska förvänta sig respekt så borde han visa det tillbaka för TS också.
Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter