Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Jävla kappvändare

Anonym (Skärp er) skrev 2025-07-04 14:45:20 följande:
    Handlar inte om att man inte får ändra sig. Handlar snarare om oförmågan att lyssna på (för en själv) kontroversiella åsikter från en t.ex. politisk motståndares sida.

Sen behöver man inte hålla med, men ge det en ärlig chans. 

Tycker dock att för många "åh nej hur kunde det bli så här" så behöver man istället tänka "ja, jag var en del av detta problemet, tar på mig det, hur löser vi det nu"
    Så du lyssnade på MP redan för 20 år sedan? Eftersom du naturligtvis redan då förstod vart klimatet och uppvärmningen och dess konsekvenser var på väg. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Skärp er) skrev 2025-07-04 14:45:20 följande:
    Handlar inte om att man inte får ändra sig. Handlar snarare om oförmågan att lyssna på (för en själv) kontroversiella åsikter från en t.ex. politisk motståndares sida.

Sen behöver man inte hålla med, men ge det en ärlig chans. 

Tycker dock att för många "åh nej hur kunde det bli så här" så behöver man istället tänka "ja, jag var en del av detta problemet, tar på mig det, hur löser vi det nu"
    Fast det är inte vi vanliga människor som är en del av problemet. Det är ju politikerna. Och de erkänner nu att de hade fel. 
    Bara för att vissa människor tyckte att det var ok att ta in så många så betyder inte det att de var en del av problemet. De hade ingen påverkan på politiken. 

Jag väntar på den dag när SD erkänner att de hade fel om klimatförändringarna. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Skärp er) skrev 2025-07-04 23:51:54 följande:
    Jag har faktiskt köpt och trott på dem väldigt länge med, i alla fall när det gäller det, men inte nödvändigtvis varit för att Sverige ska göra alltför mycket åt det ändå.
    Vi är som högst någon ynka promille i världen så spelar verkligen mindre roll. Men gör trots det mitt även om jag samtidigt ibland tar en extra runda med bilen bara för skojs skull.

Vi är som bäst ett praxis där vi visar att det går, men alltför stora restriktioner på oss och att offra en massa för att i det stora hela göra i princip inget?

Nej tack, i så fall är det bara skönt om Sverige får det lite varmare medan jag kör min extra runda med bilen.

Ok då kan jag ju kontra med att jag bor i en kommun med väldigt lite invandrare så om de skjuter i storstäderna gör det mig inget. 

Svar på tråden Jävla kappvändare