• Anonym (Kul)

Kollega

Jag har en kollega och vi jobbar väldigt nära varandra. Vi har haft ett jättebra samarbete som med tiden utvecklats till något jag upplever som en speciell närhet. Han söker ofta min närvaro ? vill sitta tillsammans, boka träning, gå promenader och äta lunch ihop. Han säger också saker som att han uppskattar mig mycket, att jag är viktig för honom i teamet.

Samtidigt finns det en viss distans. Han kan vara varm och nästan blyg ibland, men också plötsligt formell och kall. Han håller sig ofta inom ramen för jobbet, men allt är inlindat och aldrig direkt. Hur tolkar ni en kollega som söker så mycket kontakt men aldrig uttrycker känslor rakt ut? Kan det bara vara omtanke eller kan det finnas något mer?

• Svar på tråden Kollega
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Om) skrev 2025-07-04 21:19:58 följande:

Han gillar dig troligtvis. Men om du inte svarar på hans värme med något liknande, och inte avsiktligt söker kontakt med honom, så kommer han naturligtvis ibland att vara formell. Det vore bäst att fråga honom om han tror att det finns en gnista mellan er. Din inkomst kommer säkerligen inte att minska på grund av detta och din hälsa kommer att bli bra.)

Hur frågar man det då? Jag kan aldrig hitta rätt läge liksom. Vi smsar och pratar på telefon samt sitter bredvid varandra på kontoret men jag vet inte när jag skulle våga fråga.  Idag går vi dessutom på semester och kommer inte ses på 3 veckor.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-07-14 14:52:56 följande:

Hur har det gått? Har han hört av sig? Glad

Nej, han har inte hört av sig?.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Just do it) skrev 2025-08-03 15:07:42 följande:

Hur går det? 😊

Vi har träffats på jobbet igen efter tre veckor ifrån varandra och det känns som att hans känslor avtagit helt och hållet. Jag känner ingen värme eller längtan utan han känns formell och distanserad. 
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Just do it) skrev 2025-08-11 15:34:20 följande:

Har något förändrats? 😊

Ja, nu är det som vanligt igen dvs han visar känslor och tycke för mig eller som jag tolkar det iaf.. märkligt :)
Svar på tråden Kollega