• Minkoppte

Förvirrad...

Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-07-05 14:40:23 följande:
    Jag vet att det troligtvis vore det bästa, det har jag och terapeuten pratat om också. Men det är svårt när man är kär och älskar någon.. 😔

Barnen, både mina och hans, kan känna av ibland att vi är lite stela mot varandra men tjafsen sker när de är hos sina andra föräldrar.

Ni bråkar och tjafsar ofta trots att ni bara varit tillsammans ett och ett halvt år. Inte när barnen är där, skriver du. Men att de kan känna att det är stelt mellan er. 

Ja, det gör de garanterat och hur tror du det får dem att må? I sitt eget hem? Är det värt att de ska gå med en klump i magen för att det här förhållandet ska fortsätta? 

• Minkoppte
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-07-05 15:41:09 följande:
    Jag har sagt att jag inte vill flytta ihop nu, vilket är jobbigt för de andra fyra i familjen vill att det ska hända så det är bara jag som står i vägen för att det ska ske. De bor ju så gott som redan här även om de inte är skrivna på adressen eftersom de är här jämt och inte hos dig förutom att kolla posten, men jag vill känna att det här är mitt ställe.

Eftersom det är jag till 99% av gångerna som tar initiativet till sex får jag alltså mycket nekande tyvärr. Så jag sa att det är bättre om jag inte försöker utan att han får börja ta initiativet. Då säger han att då får ju han ännu mer press på mig och då kommer det inte bli något alls.

Så du är egentligen tydlig i vad du vill och det är inte att flytta ihop. Trots detta har både han och hans barn mer eller mindre bosatt sig i ditt hem. Hur gick det till egenntligen? Och hur började det när du blev hushållerska åt samtliga? 

Så, för att se krasst på det hela: Tar du initiativ till sex så får du nobben, och om han ska ta initiativ till sex så blir det inget heller för då känner han sig pressad. Tänker du att han kommer att ändras på den här punkten med tiden? Eller att han kommer att ta sin del av ansvaret för inköp av mat och städning helt plötsligt? (Varför skulle han, han har det ju utmärkt som det är.)

• Minkoppte
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-07-19 22:03:48 följande:
    Vi har varit iväg en vecka på semester, och jag är väldigt hemmakär och trivs bäst i mitt hem. Nu var det extra jobbigt att lämna mitt husdjur hemma särskilt då hon är extremt mammig och vill vara större tiden med mig. Jag hade väldigt mycket ångest över detta och tänkte mycket på det under tiden jag var borta.

När vi kom hem blev både hon och jag jätteglada och hon hoppade upp i min famn direkt. Tårarna forsade av glädjetårar och jag var så himla glad att vara hemma med henne igen. Han frågade varför jag grät och jag sa "för att jag haft sån himla ångest över att vara ifrån henne". Vilket han vetat hela tiden, det hade jag redan innan vi åkte.. Då säger han "Äh, sluta fjanta dig!"

Jag blev så himla ledsen och sårad över det, jag kände mig som en fläck som han stod och stampa på.. 🙁 Sen har vi tjafsat sedan dess och kommer säkert inte lösa det förrän vi somnar ikväll.
    Det här visar tydligt vilken empatistörd skithög han är. Dina känslor är fjantiga i hans värld, förstår du vad det betyder? Vad DU betyder?
Svar på tråden Förvirrad...