Inlägg från: Anonym (Korkskruv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korkskruv)

Förvirrad...

Det som gör det svårt att lämna är att man normaliserat det destruktiva och lever på små smulor av ljusglimtar...Vilket egentligen betyder att man sjunkit långt ner i gjyttjan av destruktivitet och medberoende och tappat bort vad självrespekt betyder.

Jag som levt i ett misshandelsförhållande berättar ibland något som.får. folk att tänka till... att även en man som bestämt sig för att slå ihjäl sin fru har också fina sidor han mer än gärna delar med sin fru... Han kan vara en fantastisk kock, han kan ha skitkul humor, han kan vara ömsint och fin vad gäller hans gamla mamma.. och i nästa ögonblick slår han .... fina egenskaper även seriemördare kan ha.. ... kalla kårar inte sant? Och så funkar destruktiva relationer... 
    För så funkar manipulation... och det är inte kärlek
    .. att bråka destruktivt och sen bli sams är inget annat än 100% manipulation..  
  • Anonym (Korkskruv)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-07-19 22:23:22 följande:
    Jag vet allt det redan, tänker inte på något annat. Men bara tanken av att inte få träffa honom mer eller se honom med någon annan ger mig total panik. Jag vill liksom inte vara utan honom, även fast jag vet att jag mår dåligt av att må så här..

Jag försöker tänka annorlunda om honom och hans beteende, och kommer alltid tillbaka till hans barndom och att han hade det tufft som barn. Vilket jag vet att många kan ha, och de kanske inte beter sig på samma sätt.. men nu är det just så han är och han säger gång på gång att han inte kommer ändra sig för någon annan.

Jag pratar med min terapeut om detta och lite med mamma, och en kompis vet att jag inte vill flytta ihop med någon än - vilket hon tycker är helt rätt om man känner att man behöver vänta.
    Inget av det du beskriver är kärlek.

Du är utsatt för manipulation. 
    Du är medberoende.  
    Ni har en dysfunktionell och destruktiv relation 
    Ingenting i detta är överhuvudtaget kärlek. 

Därför är du panikslagen .  För att det fungerar på samma sätt som att ta sig ur ett missbruk. 
  • Anonym (Korkskruv)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-08-22 09:09:30 följande:

Igår var han på ett möte gällande sin son. När han kom tillbaka så säger han att han ska vara med som tränare eftersom det inte finns några "riktiga tränare", och att han kommer vara borta till ca 22:00 två kvällar i veckan + om det blir match kommer han behöva vara med.

Jag blev jätteledsen, det är på kvällarna vi har tid att umgås bara vi, och prata om oss och vårat förhållande. Visst, det är väl en sak om han är med när sonen är hos honom men han kommer vara det även när sonen är hos sin mamma.
    Absolut, hon har en 7-åring att ta hand om till 100% hela tiden. Men hon kan ju skaffa barnvakt? Han sover ju vid den tiden träningen ens har börjat så att skaffa barnvakt borde inte vara så svårt?

Usch, jag känner mig så fruktansvärt egoistisk gällande detta... Men jag känner mig bortprioriterad hela tiden, det går alltid något före oss. 😕

Detta låter oerhört osunt och dysfunktionellt 

Krasst sett tycker du båda två ska strunta i sina barn för att han ska kunna umgås med dig? Han som dessutom inte ens vill ha dig och gör dig sjuk  ... 

Du låter besatt.. 
  • Anonym (Korkskruv)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-08-22 09:09:30 följande:

Igår var han på ett möte gällande sin son. När han kom tillbaka så säger han att han ska vara med som tränare eftersom det inte finns några "riktiga tränare", och att han kommer vara borta till ca 22:00 två kvällar i veckan + om det blir match kommer han behöva vara med.

Jag blev jätteledsen, det är på kvällarna vi har tid att umgås bara vi, och prata om oss och vårat förhållande. Visst, det är väl en sak om han är med när sonen är hos honom men han kommer vara det även när sonen är hos sin mamma.
    Absolut, hon har en 7-åring att ta hand om till 100% hela tiden. Men hon kan ju skaffa barnvakt? Han sover ju vid den tiden träningen ens har börjat så att skaffa barnvakt borde inte vara så svårt?

Usch, jag känner mig så fruktansvärt egoistisk gällande detta... Men jag känner mig bortprioriterad hela tiden, det går alltid något före oss. 😕

Detta låter oerhört osunt och dysfunktionellt 

Krasst sett tycker du båda två ska strunta i sina barn för att han ska kunna umgås med dig? Han som dessutom inte ens vill ha dig och gör dig sjuk  ... 

Du låter besatt.. 
Svar på tråden Förvirrad...