Inlägg från: Anonym (Autist javisst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Autist javisst)

Förvirrad...

Du har alldeles för många att uppfostra och det går inget vidare: Din egna två barn, din kille och hans son (har han fler barn?).

Flytta inte ihop, flytta ifrån. Träffa honom bara när ni bägge är barnfria. Så slipper du uppfostra hans ADHD-son. Det är föräldrarna som ska ta hand om och uppfostra sina egna barn.

Då kan ni bråka så mycket som helst och du kan ställa krav på honom. Vill han inte förändras, adjöss med honom.

Din barn borde få slippa träffa honom också, mtp att han gör dig så illa. De kanske inte märker av det nu, men de kommer att märka av det när du blir utbränd och bryter ihop.

Han utnyttjar dig och bryr sig inte om dina känslor. Han duger inte ens som KK.

Jag trodde att autister var logiska och inte känslotänkande. Men det stämmer inte på dig. Du kanske kan tänka rationellt men du agerar inte ratitionellt.

Ja, du kommer kanske att sakna honom men du överlever det, precis som du överlevde separationen från din man.

• Anonym (Autist javisst)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-07-19 22:23:22 följande:
    Jag vet allt det redan, tänker inte på något annat. Men bara tanken av att inte få träffa honom mer eller se honom med någon annan ger mig total panik. Jag vill liksom inte vara utan honom, även fast jag vet att jag mår dåligt av att må så här..

Jag försöker tänka annorlunda om honom och hans beteende, och kommer alltid tillbaka till hans barndom och att han hade det tufft som barn. Vilket jag vet att många kan ha, och de kanske inte beter sig på samma sätt.. men nu är det just så han är och han säger gång på gång att han inte kommer ändra sig för någon annan.

Jag pratar med min terapeut om detta och lite med mamma, och en kompis vet att jag inte vill flytta ihop med någon än - vilket hon tycker är helt rätt om man känner att man behöver vänta.
    Amenherregud, hur länge kan man ursäkta sitt dåliga beteende med att man hade en olycklig barndom? Förvånad Och du är bara alltför villig att ursäkta honom, du är en riktig pushover.

Han är en vuxen man och ansvarig för sitt beteende. Han vill inte ändra sig för din skull, det visar hur lite du betyder för honom. Ekonomiskt och praktiskt betyder du mycket men inte emotionellt och sexuellt.

Har du ett behov av att uppoffra dig för en man?

Dina barn gillar honom säger du. Men samtidigt är du ett dåligt exempel för dina barn. De lär sig omedvetet att en kvinna alltid ska ställa upp för sin man men att motsatsen inte gäller. Det kommer att påverka dem som vuxna.

Tål du inte att dina barn kan bli arga på dig? Det är du som är den vuxna, du måste kunna fatta beslut som dina barn inte gillar. Så skyll inte på barnen för att du inte har ryggrad att bryta med mannen.

Du kan alltid som jag föreslog tidigare fasa ut honom ur familjen. Ni kan träffas som vänner (ni har ju inte sex) utan barn. Då kommer du att upptäcka att du klarar dig utan honom när ni inte träffas.
Svar på tråden Förvirrad...