beli skrev 2025-08-01 13:01:44 följande:
Men snälla, riv av plåstret bara. Det KOMMER att ta slut, det är bara en tidsfråga hur länge du orkar. Gör det nu istället för att plåga dig mer än nödvändigt. Som jag skrev tidigare, ta hjälp av terapeut, vänner och familj.
Det känns lite så, det är inte en fråga om om utan när.
Lite allmänt om vad som hänt senaste två veckorna.....
Det blev tjafs igen igår kväll, som fortsatte idag på förmiddagen. Kommer inte ens ihåg hur det började, men det fortsatte med (gissa vad?!) sex biten.... HAN bestämde för några veckor sedan att han inte kommer klara av att garanterat ha sex två gånger i veckan - som HAN föreslagit. Han ville ändå bestämma att ha det på onsdagar.
Förra onsdagen hade vi inte det eftersom vi var iväg på semester och bodde i en stuga med mina föräldrar och två barn. Visst, det kan jag förstå honom för.. Därför trodde jag att vi - såklart - skulle ha det igår. Jag har känt mig lite konstig i magen några dagar, bullrig, vilket den kan vara pga all min stress, magkatarr, ibs... Jag låg och väntade och väntade igår kväll.. han klappade mig på ryggen (för att jag bad honom, skulle väl aldrig hända annars, typ) och han frågade om jag fryser och jag svarade att nej, jag ryser för att jag älskar när du tar på mig.
Ingenting händer (huuur kan jag ens vara förvånad?!) och han börjar prata om att han behöver sova och frågar efter någon minut varför jag låter ledsen när jag pratar med honom. Jag sa som det var, att jag verkligen trodde att han skulle ta initiativet till sex och att jag har längtat efter att få vara intim med honom igen eftersom det nu gått ett tag sedan sist. Han sa "jag antog att du inte ville eftersom du är dålig i magen." Svarar honom och säger att HAN VET att enda gången jag garanterat inte vill ha sex är ifall jag är magsjuk och spyr. Undrar varför han inte frågat mig tidigare i veckan heller, men han svarar bara med att "jag antog". 🤬
Det slutade med att vi bråkade, jag gick och la mig på ett annat ställe men var så arg, ledsen, besviken så jag sov inte många som timmar och vi småpratade lite imorse men han tål inte att prata om sin ekonomi (eller något alls) men det blev bara tjafs igen. Vid lunchtid sa jag att jag vill att vi funderar över allt det här och att han kommer hit på söndag nästa vecka så får vi se vad vi har att säga.
Vi har sms:at lite men alla sms jag får är så himla elaka, är så frestad över att lägga ut de här...!
JAG sätter press på HONOM genom att börja starta med ett sparande så snart han har möjlighet till det ( det räcker med 10 kronor om det är vad han kan avvara har jag tipsat om). Därför att JAG vill att vi båda ska ha ett sparande när/om vi blir sambos så att den ena kan gå in och betala för huset och sedan hjälpa man åt med det man kan om den andra blivit arbetslös, sjukskriven eller liknande.
Han har tagit kontakt med en skuldrådgivare (superbra äntligen, efter alla mina tips om det i över 1 års tid..) men skrev att eftersom han inte klarar av MIN press på att jag tycker att han måste söka hjälp med sin ekonomi så har han blivit stressad. HAN blir stressad över att jag kämpar för att få hans (och min) ekonomi att gå ihop och då struntar han i det helt och sticker huvudet i sanden - mina ord inte hans.
Jag svarade att få borde han ju inse att den som saktar ner och hindrar oss från att bli sambos är INTE jag utan HAN! Får då denna text tillbaka: "Jag tror det är båda som gör det. Med dom kraven du har så är det mer eller mindre omöjligt (att bli sambos) eftersom du vägrar att bygga längs med vägen utan ska ha allt perfekt direkt det tycker jag är orimliga krav."
Vi har inte skrivit så mycket mer än det, godnatt typ.
Jag är ledsen, sårad, förbannad och jag FATTAR INTE vad han är för hemsk människa... HUR *** kan han lägga allt ansvar på MIG??! 🤬🤬🤬
Jag har ställt upp för honom sedan dag ETT när vi träffades, har det inte varit allt med hans son, så har det gällt hans relation (eller snarare ICKE relation) med sina föräldrar och syskon, hans jobb, sjukdomar, utbrändhet, och inte minst ekonomin.
VAD har han egentligen gjort för mig?! Ja, han började riva en vägg i mitt hus 3 månader in i förhållandet för att han ville bygga ett loft till oss. Jag tyckte att det fungerade att sova på soffan de går vi var hos mig, no problemas, men det ville inte han eftersom han inte ville vara i sin lägenhet alls utan hemma hos mig. 😏 Sedan har han huggit lite ved, klippt gräs och åkt till tippen, och sedan hjälptes vi åt med ett tralldäck och en balkong.
Så jag, han har gjort en del för mig också absolut. Men vem har betalat för allt, tror ni? Jag!