Förvirrad...
Du kommer oavsett inte att få tillbaka pengarna. Han får alltså in lite pengar nu, men kommer inte att betala av på sin skuld till dig, utan lägga dessa på sig själv (din notering). Han har alltså redan stulit pengar från dig. Hur mycket rör det sig om?
Vad kostar han dig idag per månad? Hur mycket mer pengar ska du bränna på honom?
Gör en ordentlig kalkyl, skriv ned den och titta sedan på siffrorna när du har en klar överblick!
Att inse att man är lurad är alltid svårt. Psyket vill inte tro det, eftersom att det är skrämmande att förstå att den man litat på bara utnyttjat tilliten.
Samtidigt kommer du att växa och bli stark när insikten väl kommer.
När du har gjort ovanstående övning är det viktigt att du sätter en deadline för dig själv, och att du håller den!
Bestämmer du tex att du ska kasta bort 3 till månader av ditt liv och välbefinnande, och x antal kronor, men att det sedan är slut: då går du om 3 månader.
Att du bestämmer dig innebär att du tar tillbaka makten över dig själv. Det kommer att snabbt skifta ditt fokus och ditt sinne till att handla om dig istället för om honom.
Det är under 10 000 kronor iaf, men mycket för mig som är sjukskriven och äger ett hus.
Jaaa du, jag har inte vågat räkna på vad han och hans son kostar mig varje månad. Men han har inte en enda gång hjälpt till eller erbjudit sig att betala något på mina räkningar - fast det är han som höjt värmen på elementen på vintern medan jag sänker, t.ex.. 😅
Men det är iaf han som slösar mest vad gäller mat iaf. Nästan varje kväll tar han ibland fil och flingor, eller mackor och ibland både och. Medan vi säger till barnen att äter man youghurt till frukost får de ta mackor till mellis, och tvärtom. Han tar det både till frukost och på kvällen.
Min son är speciell vad gäller kosten och är väldigt selektiv (vanligt vid de diagnoser han har) och han får ofta höra "nu räcker det" när han tagit några ostskivor på sidan av middagen t.ex. Medans pojkvännen tar ett helt kokt ägg på varje macka, ibland 2-3 stycken som han äter, plus 10 kg kaviar på. Och ibland tar han både ost och kaviar på sina mackor... 😕 Så jodå, det går åt pengar..