Granen123 skrev 2025-08-06 12:31:32 följande:
Hej, tänkte jag skulle uppdatera er om läget även om jag inte fått svaret svart på vitt ännu. Jag har precis varit till gynakuten och tagit ett nytt hcg-prov. Läkaren ska ringa mig och meddela resultatet och ev åtgärd under eftermiddagen. Jag har ju haft rosa och bruna flytningar sedan helgen men idag kom det lite mer färskt blod på trosskyddet och på toa. Inga klumpar. Bara rosa blod, fyller inte en binda utan det är relativt lite men det kommer åtminstone. Jag är 100% inställd på att detta är ett utomkvedshavandeskap eller tidigt missfall. Vet vad hcg nivåerna bör barka åt för håll beroende på om det är missfall eller X Så jag tänkte kolla 1177 så snart provet är analyserat. Jag hoppas ju innerligt att det ska vara ett missfall om jag måste välja och allra helst att kroppen kan ta hand om det själv. Men är det ett utomkvedshavandeskap och hcg bara ökat lite lite sedan i måndags så lär jag få Komma tillbaka på uppföljningar tills dem hittar vart X sitter och tills nivåerna sjunker alternativt att det blir operation eller medicinering.? 

Vill bara tacka för alla värme och omtanke ni skrivit sedan mitt plus i fredags. Det är mycket tack vare er jag sökte vård och för att ni var ett par stycken som har nämnt i forumet om utomkvedshavandeskap. Så tusen tack till er som gjorde mig uppmärksam på detta ❤️ Jag tänkte passa på att fråga er som haft det, var det något särskilt ni önskar nu i efterhand att ni hade vetat tidigt i processen? Något specifikt som jag kanske kan passa på att lyfta med läkaren tidigt nu. Isåfall får ni gärna dela det, eller om det var något ni hade önskat att ni visste om nu efter ni redan gått igenom processen. 
tack för allt stöd <3 Det har betytt massor för mig att kika in här och skriva av mig. 
Hej 💛
Åh jag minns den jobbiga väntan med provsvaren, håller tummarna och tänker på dig!
Egentligen inget specifikt tidigt i processen - mer än att jag önskar att jag själv hade pushat på och krävt kanske mer kontakt med någorlunda samma läkare genom allt. Jag fick i princip ny läkare vid varje samtal (tror 15-20 stycken har jag pratat med) och kändes som att de inte hade koll på mig i slutändan (kändes som de dessutom blev juniorare och juniorare under veckornas gång). Jag började med mtx (cellgift/medicinering) och framförallt när jag började få ont i magen att jag själv trodde det var normalt, och ingen läkare som bad mig åka in. Visade sig att äggledaren hade gått sönder och jag hade blod i buken och fick opereras. Har även ånger att jag inte bad om att få träffa läkaren som opererade mig i slutändan. (Istället var det en stressad överläkare som inte hade koll på mig öht..)
Så summa summarum, var jobbig, pushig, kräv svar och känner du dig inte hörd så be om att få en någorlunda sammanhängande kontakt! 💛
Och juste, jag började även gå till psykolog i våras. Tror det är så bra med samtalsstöd så fråga sjukhuset om det också 💛