BIM Augusti 2025
Hej allihopa ❤️ 

Här kommer en uppdatering från mig.. blev inlagd och fick ett rum igår men operationen blev framflyttad tills idag. Fastade kl 07-00.30 igår så jag var ganska så slut och hungrig inatt när dem bröt fastan så jag skulle få äta något 😅 
Men imorse kl 08 hämtade dem mig och rullade in mig på operation. Jag kan bara säga, att just nu känns valet att göra operation, som det absolut bästa beslutet jag kunnat tagit. Lättnade jag känner nu efter att det är gjort går inte att beskriva. Jag har gråtit lyckotårar idag😭. Sorgetårar har jag gråtit senaste 1,5 veckan men just nu känner jag bara en sån enorm lättnad.
Operationen gick bra. Läkaren var här för ett par timmar sedan och berättade att jag hade 1 dl blod i buken och att dem tydligt kunde se på vänster äggledare vart X:et satt. Var ju inte helt tydligt på ultraljuden innan men det såg dem direkt.. höger äggledare var fin och dem kunde även se gulkroppen på höger sida så jag hade högst troligt ägglossat på höger sida men vänster hade ?tagit hand om det, fångat upp det?. Hur som helst så känns det här som en enorm befrielse. Det känns som jag fått mitt liv tillbaka 😭😭😭😭❤️❤️❤️❤️ 

Nu är jag en äggledare mindre men jag riskerar inte att den sprängs. Jag slipper veckor eller månader av uppföljning med hcg-prover, MTX, rädsla att den ska spricka. Vi fick inte heller några direkta restriktioner inför kommande syskonförsök mer än att jag ska låta kroppen vila och återhämta sig tills jag själv känner mig redo fysiskt och psykiskt. Men lättnade alltså, så glad så glad 😭❤️❤️ Tusen tack för all ovärderlig hjälp och pepp här i forumet. Det har verkligen betytt oerhört mycket för mig genom hela den här processen 🙏🏻❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Och ja verkligen coolt att äggledaren kan hoppa mellan äggstockarna! Vila en massa nu och tillåt dig återhämtning. Kommer gå snabbt tills ni kan försöka igen 🥰