Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Bf Mars 2026 🌸

Hej alla!
    Min första graviditet med bf den 22 mars 2026.
    Mår bra i övrigt. Kissar lite mer men har även börjat känna en stickande känsla i höger äggstock. Blir så klart orolig och undrar om någon mer känt så?
    Önskar oss alla lycka till!

• Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-07-16 06:47:47 följande:

välkommen till gänget, och stort grattis till din första graviditet!! Bolla alla tankar, högt som lågt.

Vad de gäller stickningarna Så tycker jag det låter fullt normalt. jag har haft känningar i äggstockarna varje graviditet, vid min förra kände ja så pass mycket att jag lät mig undersökas för utomkveds men det var ingen fara alls. Men lätt att bli nojig för det mesta ❤️ 

Tack så mycket!
    Men jag har i ena äggstocken, inte båda.
  • Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-07-16 17:07:38 följande:

Förstår, jag hade i vänster sist. Började med stick/ilningar och övergick till värk. Hade så ont att jag inte kunde stå rakt, åkte in men det visade sig att det kan kännas så när livmodern växer. 

Men om du är orolig kan du ju alltid ringa och rådfråga. 

Jag har inte så pass ont men känner av det. Nu har jag värk som liknar mensvärk. Är det normalt?
  • Anonym (...)
    Siripiri skrev 2025-07-16 19:39:30 följande:
    Det är normalt☺️ Jag hade såpass mycket värk, som kändes som rejäl mensvärk, att jag fick ta Alvedon ett par gånger första två veckorna. Har haft utomkveds innan och det kändes inte likadant, var ensidigt, samt skjutande smärta från livmodern. 
    Hos mig är det ju ensidigt, höger äggstock. Men måste väl göra mer ont om det är utomkveds och man blöder väl?
  • Anonym (...)

Blir lite rädd av all info jag läser på nätet. Tydligen är ensidig smärta inget bra tecken och jag är nu mycket orolig.

• Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 20:56:57 följande:
    Ring 1177 istället för att läsa. Jag hade ensidig och efter samråd med 1177 åkte jag in till gynakuten. För mig var det vätska på äggstocken och oro för utomkvedskap som orsakade smärtan. När de sett att allt såg bra ut och jag slappnade av försvann också det onda ❤️ 
    Och hur hjälpte de dig? Fast vissa säger också att det är normalt med lite smärta ensidigt tidigt i graviditeten så blir förvirrad. 
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 21:04:51 följande:
    Fick göra ultraljud där de såg vätskan och den var trolig anledning. Jag var bara 5+2 och de kunde inte se något i livmodern. Men hade det fortsatt göra ont skulle jag söka igen.
    Jag är i vecka 4+3
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 22:07:13 följande:
    Det är tidigt för att känna av utomkvedskap men ring om du känner dig orolig. När man googlar hittar man alltid något som styrker det ena eller andra och skapar mer oro. Mitt var i en annan graviditet som gick bra. 
    Vad kan det då vara i mitt fall?
    Och visst är det så när man googlar men ändå skönt att bolla här och är så tacksam 🙏
  • Anonym (...)

Åkte in och allt såg bra ut, fostret sitter i livmodern. Dock upptäcktes bakterie i urinet. Blir lite orolig vad det kan vara. 

• Anonym (...)

Fick veta hcg värdet och det ligger på 3320 ie/l i vecka 5. Enligt läkaren är det inom normal referens men jag blir ändå orolig då vissa källor på internet säger att det är högt.

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸