Inlägg från: Monki19 |Visa alla inlägg
  • Monki19

Bf Mars 2026 🌸

Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 09:52:59 följande:

Så himla glädjande att läsa om era positiva VUL!
    Grattis till er alla! ❤️❤️

Har vi några VUL nästa vecka också? Jag har mitt på måndag och börjar bli nervös. Känner fortsatt inte så mycket mer än ömma bröst och att jag sover dåligt.. lite molvärk (typ mensvärk) som kommer i korta stunder, men det är typ allt. 

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 veckor. Hade hoppats på 3+ då jag hade ÄL den 24 juni, men försöker tänka positivt ändå.

Är i vecka 5+6 idag. 

Jag har VUL 24/7! Kommer vara 7+4 då😊 Fattar nervositeten!! Vi har gjort UL vid vår första graviditet och då var det MA i vecka 11. Snacka om att bli ärrad 🥺 Håller tummar och tår för er lilla böna!

Apropå veckoindikatortest. Jag tog ett sånt test 3 veckor efter ÄL och fick 2-3. enligt chatgpt är det helt normalt. Sen fick jag 3+ när det var 4 veckor efter ÄL💕
  • Monki19

Nu har vi gjort vårt första ultraljud och det var bra! Tickande hjärta, allt såg bra ut och vi blev framflyttade en dag (7+5). Sån lättnad!!❤️

• Monki19
    Siripiri skrev 2025-07-24 10:06:40 följande:
    Skönt! 🥰

Hade återbesök för cellförändringar idag, vilket såg bra ut ut, behövde inte knipsa något 🙏🏼 Sen gjorde vi ett VUL och det visade 8+1 med tickande hjärta 😭😭 Gick inte att stoppa tårarna♥️ Nu känns allt mycket mer verkligt! läkaren sade att risken för missfall nu har sjunkit mycket, så får lite på de 🙏🏼 
    Grattis! Det blev en del tårar här med 😅😭😭💕
  • Monki19
    lunyum skrev 2025-07-24 18:31:08 följande:

I morse (5+1) tog jag ett nytt test för första gången på fem dagar för att se om det hade blivit starkare men fick i stället ett negativt test. Såg lite första tecken på blödning nu. Det verkar alltså sluta med missfall för mig den här gången </3 

Åh nej 💔!! Beklagar verkligen 🥺 Kram från mig!
  • Monki19
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 16:21:38 följande:
    Jag har endast ställt frågor, jag har inte sagt att det ska vara si eller så när man är gravid.
    Ja du har sett mycket på Instagram men du kan inte påstå att om det inte är så, så står inte något rätt till. Det är så ni sätter skräck i oss som är gravida för första gången för att det sprids om hur det bör vara eller hur ni tror det bör vara. Återigen en graviditet är inte en sjukdom.
    Jag tror det är dags för dig att bara lämna gruppen om det inte passar dig. Allt är frivilligt! Varför inte starta din egen grupp?😊
  • Monki19
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 16:30:39 följande:
    Ja det är det jag försökt förklara, vissa sätter skräck i en för de talar på ett sätt som om det måste vara si eller så, vilket resulterade i att jag också blev orolig. Vissa tänker inte på hur de uttrycker sig. 
    Självklart oroar sig alla men det har gått lite överstyr här. Ingen dag är sig lik och samma med graviditet. Behöver inte betyda att något är fel bara för att man mår bättre än andra och bäst att vända sig till läkare om man verkligen tror något, annars kommer man bli knäpp över att lyssna på folk på nätet. Min man som är blivande läkare har avrådit mig att läsa på nätet, men kändes som en kul grej att följa andra, tills jag inte såg hur andra sätter skräck i en.

Jag tror du har missat att många av oss i denna gruppen har flertalet missfall bakom oss och här är en trygg grupp för oss att söka stöd i varandra. Du är gravid för första gången - varför hänger du här om du inte klarar av att läsa om våra erfarenheter och våra rädslor? Hoppa ur den här gruppen och njut av din graviditet på ditt sätt som du önskar. Du kan inte säga till oss vad som är rätt eller fel eftersom du uppenbarligen inte känner till vart vi kommer ifrån. 

Läs en bok?😊

• Monki19

Du får nog vara lite mer specifik än så för att läsa mellan raderna faller enbart på dig själv eftersom du på så vis menar på att det är en tolkningsfråga😊  Jag tror inte den här gruppen är något för dig to be honest, bara lämna och sluta fortsätta skriv

• Monki19
    Rosen3 skrev 2025-07-29 11:57:38 följande:
    SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️
    Så skönt att höra!😍
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-07-29 20:14:10 följande:

Nu har otåliga lilla jag bokat ett nytt ultraljud den 11/8🙈 Då ska jag vara 10+5. Vi har inte bestämt oss än om vi ska göra nipt. Tänker att jag kanske inte känner att jag behöver de när dagen närmar sig men bättre att kunna boka upp och boka av istället. Går på semester nästa vecka så tiden kommer säkert gå väldigt fort nästa vecka 😄 Går in i vecka 10 imorgon🥰 Vilket känns sjukt, går in på appen fortfarande och har svårt att greppa att det stått 8+något i en vecka nu, är fortfarande på 7 i mitt huvud 😂

Kan bara instämma, känns som att jag nyligen plussade och är i vecka 6 😅 Och jag ska också göra ultraljud 11 augusti! i samband med nipt 😊 Kommer vara i vecka 10+2 då
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;