Inlägg från: Liljekonvalj93 |Visa alla inlägg
  • Liljekonvalj93

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-14 14:48:55 följande:
    Jag har också fått 45 tabletter i paketet iaf, ca 270kr betalade jag😊

Åh, jag håller tummarna att det ändå går bra ❤️🙏
    Ja, 45 låter ju helt klart bättre än 15.. haha! Måste kolla upp om de kan skriva ut ett nytt recept. Bor ganska långt från närmsta stad och sist jag skulle hämta ut fanns de bara på ett Apotek, så inte heller helt lätt att få tag på. 
  • Liljekonvalj93
    Kelinger skrev 2025-07-14 21:52:43 följande:

Hej! Jag har plussat idag !! BF i mars antar jag?🤩

Grattis och välkommen in i gemenskapen 🥰
  • Liljekonvalj93

Så himla glädjande att läsa om era positiva VUL!
    Grattis till er alla! ❤️❤️

Har vi några VUL nästa vecka också? Jag har mitt på måndag och börjar bli nervös. Känner fortsatt inte så mycket mer än ömma bröst och att jag sover dåligt.. lite molvärk (typ mensvärk) som kommer i korta stunder, men det är typ allt. 

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 veckor. Hade hoppats på 3+ då jag hade ÄL den 24 juni, men försöker tänka positivt ändå.

Är i vecka 5+6 idag. 

• Liljekonvalj93
    Karinnirak skrev 2025-07-16 10:37:21 följande:
    Jag hade troligen ägglossning ungefär samtidigt men är bara i 4+6 enligt apparna. När har du bf? Tänker att det skiljer en vecka i dateringen mellan oss. Jag gjorde också ett digitalt igår och fick 2-3 veckor, men det bör ju vara rimligt utifrån ägglossningen tänker jag ☺️

Aha, vad skumt. Jag räknar från senaste mensens första dag vilket var den 5 juni, så det blir 5+6 idag. Kollar jag däremot tex. Natural Cycles står det 5+1. Har beräknad BF 17/3. 

Ledsen om jag frågar om något du redan har skrivit nu, men har du något ultraljud inbokat? 

• Liljekonvalj93
    Monki19 skrev 2025-07-16 11:23:51 följande:
    Jag har VUL 24/7! Kommer vara 7+4 då😊 Fattar nervositeten!! Vi har gjort UL vid vår första graviditet och då var det MA i vecka 11. Snacka om att bli ärrad 🥺 Håller tummar och tår för er lilla böna!

Apropå veckoindikatortest. Jag tog ett sånt test 3 veckor efter ÄL och fick 2-3. enligt chatgpt är det helt normalt. Sen fick jag 3+ när det var 4 veckor efter ÄL💕
    Spännande! Och lite skrämmande förstår jag, med ett MA i bagaget ❤️ Jag har också ärr från senaste VUL för snart två år sedan när vi hade plussat ett par veckor tidigare och sedan kunde man där och då konstatera missfall (blev lite akut för de misstänkte utomkvedshavandeskap först). Men jag vill ändå tro och hoppas att det är vår tur nu, både din och min (och alla ni andras)! 

Tack! Känns som att helgen kommer vara ungefär en evighet lång, haha. 

Okej, det låter bra! Då tänker jag nog inte testa något mer nu innan VUL:et!
  • Liljekonvalj93
    Rosen3 skrev 2025-07-16 14:50:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Åh, vad underbart!! Stort grattis ❤️ 
  • Liljekonvalj93
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-18 07:06:42 följande:

Godmorgon tjejer ☀️ 
    Hoppas ni mår okej utifrån 🤰 Själv mår jag lite mindre illa men det kanske beror på att jag blivit bättre på att äta små mellanmål?! Som Jassan skriver så blir man ju orolig så fort symtom lättar 🙃 

7+2 idag och vi ska på FREJA-samtal kl. 13:00 vilket känns bra. 

Hur ter sig er temp numer? Jag har inte tagit någon morgontemp på ett tag men tycker att min vardagstemp är lägre än i början, kanske är normalt men minns att jag i mina två senaste graviditeter som tyvärr slutat i mf har haft hög temp tills graviditet avbrutits. Dock kom jag inte längre än v.5 då. 

Hej! Vad skönt att du mår mindre illa även om jag förstår att det också skapar en del oro. Jag tror stenhårt på att det är mellanmålens förtjänst 🥰

Vad är ett FREJA-samtal? 

Slänger in en bild på min temperaturkurva även om jag inte är lika långt gången som du. 

• Liljekonvalj93
    ElsaCross skrev 2025-07-18 19:45:18 följande:

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

Skickar massor av omtanke och håller tummarna för dig ❤️❤️❤️ 
  • Liljekonvalj93
    mimbyn skrev 2025-07-19 16:25:06 följande:

Hej alla 🌸 har läst ikapp tråden och hoppar med, är äntligen gravid efter många års kämpande 😊 jag och min sambo har genomgått IVF-utredning där vi fick ett konkret besked om vad som ?felar?. Innan midsommar blev vi tillslut beviljade IVF-behandling som skulle starta i aug eftersom de har sommarstängt. En vecka senare var mensen sen och jag testade positivt. Det trodde jag aldrig! ❤️

idag är 7+0 enl sista mens men 6+5 enl NC. På tisdag har jag bokat in privat VUL för jag kan helt enkelt inte tro på detta! 😊 BF är 8 mars. 

jag har inga symptom förutom att jag de senaste två veckorna har mått illa som en jag vet inte vad 🤢 inte spytt men strax där innan, varje dag, varje minut. all mat äcklar mig och jag får då och då i mig små små saker, som yoghurt, frukt, ett kokt ägg eller en knäckemacka. Allt luktar illa också 😷 Får dåligt samvete som längtat så länge efter en graviditet och nu istället tycker synd om mig själv dagarna i ända 😅 tacksam över att jag gick på 5 veckors semester precis när illamåendet kom, så jag kan kvida ifred ett tag 😂 förhoppningsvis går det över! 😊

ska bli kul att hänga med här med er alla! ☀️

Hej, välkommen och grattis till graviditeten ❤️ Vad häftigt att det gick vägen trots det besked ni fått! 

Jag själv upplever knappt några symptom alls mer än ont i brösten.. längtar efter illamående men kommer också 100% att både kvida och tycka synd om mig själv när/om det kommer, haha! 

Vi är några här i tråden som har VUL nu under kommande vecka, så vi får hålla tummarna och uppdatera här allt eftersom. Jag har en tid på måndag förmiddag och den här helgen är en evighet lång! 

Ta hand om dig! 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸