Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Bf Mars 2026 🌸

Siripiri skrev 2025-07-17 20:20:30 följande:

Gå in här och kolla vad andra har rapporterat: http://www.betabase.info/chart/basic/single 

Här har du mina värden: 

1/7 5+0 (om jag räknar från ÄL) men 4+3 enligt dateringen jag fick i måndags på VULet.  

Du behöver inte vara orolig om läkaren säger att det är normalt♥️ man kan ju dubbleras upp till över 250 000 under den tiden som det stiger efter man plussat. 

Så du hade 4728 i samma vecka som jag? Antar att vi alla inte behöver ha samma hcg värden för att det ska räknas som en frisk graviditet.
  • Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-07-18 08:20:34 följande:

God morgon! 🌼 

Jag har bestämt mig för att inte googla i onödan under denna graviditet. jag oroade mig mycket vid min förra och gick miste om massa lycka för att jag var så rädd. Men idag har oron smugit sig på och jag skulle behöva låna era ögon lite. 

Idag skulle jag haft bim, tycker ni att min stegring ser rimlig ut, och är dagens positiva tillräckligt starkt? I min förra graviditet använde jag rfsu så kan inte jämföra med mig själv? Har en del missfall i ryggen också som skaver.

Tack på förhand ❤️

Jag tar inte alls sånna här test. Gör jag något fel? Har även själv bestämt att inte googla längre för blir bara knäpp av det.
  • Anonym (...)

Hej alla! Hoppas det går bra för. Det är så att jag inte har de typiska symptomen och blir orolig. Mina bröst ömmar inte och jag mår inte illa men jag har mensliknande smärta. Bör jag vara orolig ? Ska gå in i vecka 6.

• Anonym (...)

Hej alla
    Nu är det så att jag är orolig igen. Jag kör nämligen truck i mitt arbete, en sådan plocktruck. Är det farligt att köra truck dsom gravid ?
    Har pratat med chefen och han gav mig lättare uppgifter med mindre lyft men visste inte att det var farligt att köra truck. Läste det senare

• Anonym (...)

Har någon här inne upplevt grönvita gryniga flytningar? Jag har UVI men jag drack min sista kur igår natt och förstår inte varför jag har flytning än idag. Eller är det normalt att det håller i sig?

• Anonym (...)

Nu är jag väldigt orolig. Är det normalt  att inte se hjärtslag på ultraljud i v5+5 ? Läkaren sade då på plats att allt ser normalt ut men i journalen läste jag att inga tydliga hjärtslag syns. Är det tidigt?

• Anonym (...)

Hej
    Idag ömmar inte mina bröst. Måste säga att jag blir väldigt trött och ledsen på folk som konstaterar att man måste ha symptom hela tiden. Nu är jag väldigt orolig för att något är fel. Visste inte att bara för man är gravid att man måste ha symptom varje dag. Jag hade inte tänkt på detta vis om det inte vore för folk men nu blir jag själv väldigt orolig. Jag är inte heller den som mår så illa som många här inne. Är något fel?

• Anonym (...)
    Anonym (Mois) skrev 2025-07-23 16:50:55 följande:

Det finns inget någon kan säga om en graviditet som inte är en individuell upplevelse, kom ihåg det. Allt du läser, är någons individuella upplevelse av just den personens graviditet, den har inget med din att göra. Vet inte vilka dessa personen skulle vara men du gör klokt i att sluta läsa/följa deras råd. 

vet att vi har sagt det här förut, alla graviditeter är olika. Alla symptom är lika normala som det är att inte ha några alls. Ena dagen kan man ha, andra inte. 

Får jag föreslå att du kanske kontaktar din barnmorska med din oro och får samtalshjälp? Det Skulle kanske hjälpa att prata med någon ❤️

Tack.
    Jag blir orolig att de inte ömmar idag.
  • Anonym (...)

Hej alla
    Hoppas det går bra. 
    Får man missfall av att lyfta ? Jag jobbar inom ett yrke där man lyfter, nu har jag fått lyfta mycket mindre men lyfter ju fortfarande. Innebär det att jag kommer få missfall?

• Anonym (...)

Hej alla

Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
    Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.

Ta hand om er och tänk på hur ni uttrycker er.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (...)
    Siripiri skrev 2025-07-27 13:47:28 följande:
    Shit snacka om att vara såpass otrevligt så man önskar någon annan ett missfall. Du lär ju inte haft många motgångar i ditt liv under gällande fertilitet eller gravidet.. NOLL sympati 
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 11:52:32 följande:

Hej alla

Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
    Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.

Ta hand om er och tänk på hur ni uttrycker er.

Herregud snacka om att kasta sten i glashus, du har ju själv gjort flera inlägg där du vädrat dina problem och osäkerheter. 

Det görs både inlägg från dem som mår sämre och från oss som mår bättre. Jag har funnit mycket trygghet i att fått svar att andra mår bra, för allt ens feeds fyllts på med Instagram sen man plussade visar hur dåligt folk mår under första trimestern. Då får man ha den förutfattade informationen kring hur en graviditet verkar vara i början. Bara att avprenumerera och lämna tråden om det inte passar dig

Jag har endast ställt frågor, jag har inte sagt att det ska vara si eller så när man är gravid.
    Ja du har sett mycket på Instagram men du kan inte påstå att om det inte är så, så står inte något rätt till. Det är så ni sätter skräck i oss som är gravida för första gången för att det sprids om hur det bör vara eller hur ni tror det bör vara. Återigen en graviditet är inte en sjukdom.
  • Anonym (...)
    lilleimagen skrev 2025-07-27 13:30:19 följande:

Håller med till fullo. Väntar mitt första barn och kan bli illa berörd och skraj av vissa saker som skrivs här. Hur tror ni att kvinnor gjorde förr i tiden?

Ja det är det jag försökt förklara, vissa sätter skräck i en för de talar på ett sätt som om det måste vara si eller så, vilket resulterade i att jag också blev orolig. Vissa tänker inte på hur de uttrycker sig. 
    Självklart oroar sig alla men det har gått lite överstyr här. Ingen dag är sig lik och samma med graviditet. Behöver inte betyda att något är fel bara för att man mår bättre än andra och bäst att vända sig till läkare om man verkligen tror något, annars kommer man bli knäpp över att lyssna på folk på nätet. Min man som är blivande läkare har avrådit mig att läsa på nätet, men kändes som en kul grej att följa andra, tills jag inte såg hur andra sätter skräck i en.
  • Anonym (...)
    Monki19 skrev 2025-07-27 16:48:47 följande:

Jag tror du har missat att många av oss i denna gruppen har flertalet missfall bakom oss och här är en trygg grupp för oss att söka stöd i varandra. Du är gravid för första gången - varför hänger du här om du inte klarar av att läsa om våra erfarenheter och våra rädslor? Hoppa ur den här gruppen och njut av din graviditet på ditt sätt som du önskar. Du kan inte säga till oss vad som är rätt eller fel eftersom du uppenbarligen inte känner till vart vi kommer ifrån. 

Läs en bok?😊

Beklagar det ni gått igenom.
    Du har nog missat vad jag försökt säga, handlar inte om att uttrycka sin oro utan det talas på ett sätt som att det måste vara si eller så för annars är något fel osv osv. 

Och du kan inte heller säga till mig och andra vad som är rätt eller fel! Endast jag sagt är att sluta konstatera att det är si eller så och sätta diagnoser på folk. Det är så ni sätter skräck i andra. Lite sympati åt båda håller skadar inte, oavsett vad man gått igenom. Ingen annan än barnmorska och läkare kan säga hur det verkligen ligger till.
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-27 16:57:51 följande:
    Fast jag har inte sett ett enda exempel på det. Jag läste tio sidor back nu och inte en enda gång är det någon som påstår att det måste vara på ett visst sätt eller diagnostiserar någon annan 🙄
    Jo om du läser mellan raderna. En har även skrivit något i stil med "vill inte skrämmas men när jag hade missfall" var det så typ osv osv. För mig är det att sätta diagnos och skrämma folk. I sådan situation hänvisar man personen till läkare. Som redan påpekat så är alla graviditeter och kroppar olika.
  • Anonym (...)

Alla känner rörelser vid olika veckor. Jag hoppas någon här nu inte oroar sig på grund av andra som kanske känt tidigare... Varit tillräckligt med skrämsel historier i denna tråd... Vi måste förstå att vi alla är olika och har olika graviditeter. Och endast läkare kan svara hur det ser ut. Oro är naturligt för oss alla gravida men betyder inte att något är fel bara för man inte känner rörelser i samma veckor.
    Jag är i vecka 16 och enligt min läkare är det inte alls konstigt om jag inte känner något nu. 

• Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-10-02 08:56:09 följande:
    Men snälla, kan vi sluta att anklaga varandra för skrämsel? vi delar våra tankar, upplevelser och känslor högt som lågt i den här gruppen. Allas känslor är välkomna, det är ju det som är hela grejen med ett anonymt forum för tidigt gravida. Vi ska stötta och peppa varandra så att fler vågar ställa de där frågorna som de annars får runt och överanalyserar i tystnad. 

Man ska inte befinna sig i den här typen utav forum om man tänker att andras upplevelser är den enda sanningen. Vi är alla vuxna människor som har tillgång till forskning, barnmorskor och terapi. Vad man inte gör dock är att kika in här titt som tätt för att sprida negativ energi, det är inte okej. 
    Exakt man ska peppa varandra och framförallt förstå att alla graviditeter är olika. Vissa här inne skriver på ett sätt som om det måste vara si eller så. Försöker bara förklara att bara för en person känner något i viss vecka betyder det inte att alla gör det, försöker förklara att man inte ska oroa sig bara för det inte är exakt likadant för en själv.
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸