Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-11 07:37:49 följande:

Välkommen nya 🥰 

Jobbig resa för dig 5ebarnet, känner med dig och hoppas att det går bra 🥰 

Hur går det för alla med era symptom? Här tycker jag att det kommer och går lite. Börjar känna oro inför tisdagens VUL, vill så gärna att det ska finnas en frisk liten med pickande ❤️ därinne. Bulan är här, lättare illamående när jag är hungrig (vilket jag inte är så ofta nu). Ser jättegravid ut efter maten 😅 Brösten är större men inte lika spända som i början, bröstvårtorna ömmar men inte ständigt styva som förut.

Tänker att vi kan göra en lista med BF, lägg gärna till er så kan vi ändra efter tiden när datumet ev ändras 😍 

3 mars - Tingeling

Symtomen kommer och går här oxå! Vissa dagar lite illamående men inte alls mycket. Vissa dagar inget illamående alls 😔 Mina bröst är fortfarande ömma men inte lika mycket som förut. Uppsvälld mage på kvällarna. Orolig såklart men hoppas att loppan lever där inne 🥰 Ska på VUL på onsdag. 

25 feb/början på mars - Rosen3
    3 mars - Tingeling

• Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 09:29:34 följande:

Vågar hoppa in här nu också, känner igen några av er från BIM trådar. Jag hade tänkt vänta till efter VUL på tisdag om det är positiva besked men när jag ser att era symtom också kommer och går, och att ni också ska på VUL i veckan känner jag stöd 🥰 är inte illamående på morgonen om jag inte väntar för länge med frukost utan från och till under dagen. Fortfarande trött och uppsvälld men inte lika ömma bröst. Känner att jag mår för bra för att vara gravid 😅 första graviditeten för mig, är i vecka 7+1! 

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97
    3 mars - Tingeling

Skönt med lite stöd! Ville oxå vänta först att hoppa in i gruppen, men kände att jag behövde prata av mig lite. Oxå första barnet och är oxå i vecka 7+1 idag 🥰
  • Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-14 13:12:55 följande:
    Jag har också fram folk v12 på mitt recept ☺️ som du säger, SÅ lite i Varje förpackning, som tur skrev min gyn ut 45 pack nu innan semestern. Billigt var de inte 😅 

Det är jag som ska göra VUL, har dålig känsla igen efter att ha blivit peppad av folk i BIM februari igår. Hade min lägsta snittvilopuls sen jag blev gravid i natt och det ser jag inte som ett bra tecken 😒 Jag klökte mig för första gången imorse flera gånger och haft illamående till och från hela dagen.. å sist jag fick missfall så inleddes det med illamående och huvudvärk vilket är det jag har idag :(💔 
    Håller alla mina tummar för dig idag på ultraljudet ❤️ Återkoppla gärna!
  • Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-14 19:51:05 följande:
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-14 14:48:55 följande:
    Jag har också fått 45 tabletter i paketet iaf, ca 270kr betalade jag😊

Åh, jag håller tummarna att det ändå går bra ❤️🙏
    Åh billigt! Mitt högkostnadsskydd Har inte gått än så betalade Över 700🙃♥️
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-14 18:07:24 följande:
    Hoppas så att det har gått bra för dig idag ❤️

Fina ni!!♥️♥️ 

Fostret mätte bara 6,3mm så blev tillbakaflyttad till 6+2 och hade räknat från ÄL borde jag vart på 6+6. Men ska försöka att inte dra för stora växlar kring de. Har en liten idé som jag bollade med ChatGPT gällande att jag ägglossade från den sidan som jag inte har någon äggledare kvar på. Så därför kan det ha tagit längre för implantation att ske för den andra äggledaren behövde ju plocka upp ägget osv. Men det är bara för att lugna mina nerver! Om fostret är iallafall 16 mm när jag ska på  cellprovskoll i slutet på nästa vecka  så kan jag vara lugn! ♥️  

Härligt! Goda nyheter! Fanns det hjärtslag? 💓 Är så orolig och nervös inför onsdag när det är min tur 😔
  • Rosen3
    TridentHeart skrev 2025-07-15 00:51:18 följande:
    Hoppas allt går bra i morgon! Vi har tid för tidigt ultraljud på onsdag och jag är jättenervös! 😅 Vill bara få höra allt allt är som det ska!

Har börjat känna lite illamående nu, inte så farligt än så länge. Fortfarande småkramper i magen då och då, inte lika mycket som senaste veckorna. Brösten är fortfarande ömma samt bröstvårtor.
    Åh, jag har oxå tidigt ultraljud imorgon (onsdag) på eftermiddagen. Så nervös! Har oxå endast lite illamående nästan dagligen men är rädd att det är för lite. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7+5 idag. Håller alla tummar 👍🏻

Håller även tummar för Tingeling 🥰
  • Rosen3

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

• Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 15:18:38 följande:
    åå blir så glad av alla goda nyheter, visst är det svårt att ta in🥰 blev du daterad till 7+5 också? Vet du hur långy embryot var? Har inte sett så många ultraljudsbilder så vet inte vad den vita ringen till höger om embryot är?

Tack alla! ❤️
    Är verkligen svårt att ta in, trodde det skulle gå åt skogen för mina symtom har varit svaga. 

Enligt appen skulle jag vara i vecka 7+6 och enligt måtten på embryot var det vecka 7+5 så blev bakåtflyttad en dag, vilket är helt normalt. Vet ej måttet på den i millimeter då jag inte såg när hon mätte. Den vita ringen är gulesäcken som finns i början 😊

• Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 15:18:38 följande:
    åå blir så glad av alla goda nyheter, visst är det svårt att ta in🥰 blev du daterad till 7+5 också? Vet du hur långy embryot var? Har inte sett så många ultraljudsbilder så vet inte vad den vita ringen till höger om embryot är?
    Såg nu i min journal att embryot mäter 13,9 mm 😊
  • Rosen3
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-07-17 09:22:14 följande:
    Hur får ni tidiga ultraljud ? Är det pga omständigheter eller är det vanligt på vissa orter ? Här bokas första ultraljudet in först vid vecka 18- 19 (har jag för mig) om man inte gör KUB test som är kring vecka 13.- Vilket vi ska boka då jag är 39 år, -då ingår det också i vården.
    Det går att boka in privat på vissa ställen (men då får man betala extra såklart). Sedan är det vissa som får tidiga ultraljud på grund av tidigare omständigheter som tex missfall eller liknande 😊 I vissa orter sker även första ordinarie ultraljud (som alla blir erbjudna) i vecka 12-13. 
  • Rosen3

Symtomen går fortfarande upp och ner på dagarna, men är det någon som upplever att man får lite mer illamående när man vilar och ligger ner? Om vi hittar på saker tycker jag det inte känns alls 😊

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸