Inlägg från: Anonym (Tingeling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tingeling)

Bf Mars 2026 🌸

Godmorgon tjejer ☀️ 
    Hoppas ni mår okej utifrån 🤰 Själv mår jag lite mindre illa men det kanske beror på att jag blivit bättre på att äta små mellanmål?! Som Jassan skriver så blir man ju orolig så fort symtom lättar 🙃 

7+2 idag och vi ska på FREJA-samtal kl. 13:00 vilket känns bra. 

Hur ter sig er temp numer? Jag har inte tagit någon morgontemp på ett tag men tycker att min vardagstemp är lägre än i början, kanske är normalt men minns att jag i mina två senaste graviditeter som tyvärr slutat i mf har haft hög temp tills graviditet avbrutits. Dock kom jag inte längre än v.5 då. 

• Anonym (Tingeling)

Tack för era kurvor 🥰 
    FREJA-samtal är samtal med bm om fosterdiagnostik. Här erbjuds alla gravida detta men i vissa delar av landet erbjuds endast riskgraviditeter. Lägger med två bilder från samtalet ✨ KUB-testet tas i samband med ultraljudet v.12-13. 

• Anonym (Tingeling)
    ElsaCross skrev 2025-07-18 19:45:18 följande:

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

Förstår din oro. Hoppas att det ger med sig och att det går bra ❤️
  • Anonym (Tingeling)
    Rosen3 skrev 2025-07-29 11:57:38 följande:

SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️
    Underbart 🥰 Glad för er skull ✨ 
  • Anonym (Tingeling)
    ElsaCross skrev 2025-08-07 20:01:37 följande:
    I min region erbjuds man KUB, och om man får hög sannolikhet får man även göra NIPT gratis. Personligen oroar jag mig inte över falska resultat, kanske för att jag aldrig haft någon i min närhet som varit med om det, och har inte grottat ner mig i läskiga fall. Så jag känner mig trygg med KUB och sedan dialog med vårdpersonalen om frågor/oro för resultatet skulle dyka upp ❤️
    Det är samma i vår region, att alla erbjuds KUB samt efterföljande NIPT gratis om det skulle visa på förhöjda risker. Vi ska på ultraljud för KUB 25/8 och inskrivningssamtal hos BM 13/8 ❤️ Hon kommer då ta blodprov inför KUBen så vi får svar direkt efter ultraljudet 25/8. 
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 08:56:56 följande:
    Då har vi nästan samtidigt! Samma i min region, jag lämnar blod 12/8 och har KUB ultraljud 20/8. Börjar du också bli lite nervös? 🙈 jag fick en enklare doppler av en kompis och jag tror jag hittade hjärtljuden här om dagen, tänkte använda den senare i graviditeten men blev så nyfiken haha. 
    Kul 🤩 Nja, inte så nervös än men det är troligtvis skyddsmekanismer som steppat in 😅 Jag är mest förväntansfull på ul och att förhoppningsvis få se den lilla sprattla runt och höra dess hjärtljud ❤️ Åh, så spännande! Förstår att du inte kunde hålla dig från att lyssna 🥰 Vilken vecka är du i? Jag är i 10+2 nu ✨
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 14:39:19 följande:
    Vad skönt! Ja samma här, väntan är lång 😅🥰 kan också varit moderkakans flöde men lite lugnare gjorde det mig ändå. Jag är 11+1 idag, är fortfarande väldigt trött så hoppas det släpper snart🙂 
    Härligt ändå att höra att någonting jobbar på 😍✨ Samma här, lite bättre koll på illamåendet samt sover inte middag längre även om jag blir trött under dagen. Har försökt men det räcker oftast att ta en paus och vila mentalt. Hoppas du piggnar till snart. 
  • Anonym (Tingeling)
    MONKI19 och Siripiri - Wow så underbart 😍 Grattis till era positiva ultraljud ✨ Så underbart att läsa om era framgångar i graviditeten 😃 
  • Anonym (Tingeling)
    ElsaCross skrev 2025-08-19 11:07:25 följande:

Nu har jag fått se den lilla, det gjordes vanligt ultraljud på magen men man såg väldigt tydligt en liten som hoppade omkring där inne + hjärtljud! 🙏🏻

Blev framflyttad 1 dag, så 8+4 idag. Nu kanske man kan sänka axlarna en aning, va de inte någon här inne som skrev att procentuellt minskar risker markant efter hjärtljud? ❤️

Tack för stöd & lyckönskningar! 

Så underbart, GRATTIS 😍✨ 

Väntar spänt på KUB ul på måndag här, blandade känslor men försöker håller hoppet uppe om en frisk liten därinne som sprattlar runt 😃❤️
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 08:56:56 följande:
    Då har vi nästan samtidigt! Samma i min region, jag lämnar blod 12/8 och har KUB ultraljud 20/8. Börjar du också bli lite nervös? 🙈 jag fick en enklare doppler av en kompis och jag tror jag hittade hjärtljuden här om dagen, tänkte använda den senare i graviditeten men blev så nyfiken haha. 

Lycka till imorgon 🥰 Hoppas att allt ser fint ut och att ni får se och höra ert lilla mirakel ❤️ Har du lyssnat något mer efter hjärtljud, hur har det gått isf? 😊

• Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-20 11:09:21 följande:

Det gick jättebra på KUB idag, så himla glada och lättade! 🥹🥰 förutom att jag fick gympa en del och pulsen är ju inte den bästa haha? sedan en spya på väg hem🥴

Åh så härligt! Grattis till denna milstolpe 🥰 Haha, nej puls och andfåddhet kommer som ett brev på posten vid minsta ansträngning 😅Nyfiken på hur stor ert ❤️ är? 
  • Anonym (Tingeling)
    Rosen3 skrev 2025-08-20 13:56:17 följande:

Var oxå på ultraljud idag och lille killen växer på för fullt, blev till och med framflyttad 3 dagar så nu är vi inne i vecka 14 ❤️ Fortfarande svårt att tro att det är sant efter vår resa men vi gav inte upp - och nu ska vi försöka njuta ❤️

BF 23 februari (men är kvar i denna grupp då det troligtvis kan bli senare i mars) 🥰
    Grattis! Vad underbart 🥰 Helt rätt att ni ska försöka njuta, det är ni så värda ❤️ 
  • Anonym (Tingeling)
    Siripiri skrev 2025-09-19 17:57:37 följande:

Åh vilken lyx med doppler🥹  Hehe ja min sambo skickar alltid Som första sms vilken det frukt det är med massa utropstecken på onsdagarna när det är veckobyte♥️ 

Skönt! Men jobbigt med alla förkylningarna 🙃 Min kollega sade att hon var sjukt hela tiden när hon var gravid med, jag har peppar peppar bara haft en halsmandel som var lite svullen i några dagar. Sen vaknar man ju lite snorig, men läst att alla hormonerna påverkar ju slemhinnorna så vant mig vid att vara lite snuvig hela tiden 😂 
    Jag tycker det är jätte konstigt att dem inte följer upp de?! Inte i min region heller. Ja på testmottagnigen kostade det inte jätte mycket vad minns. 

Nä borde verkligen inte de och som du säger är han väldigt förstående♥️♥️ I vanliga fall, som ogravid, kan det vara trögt ibland med för jag vill inte alltid vara den som initierar, samt min ADD gör att jag är lite för mycket uppe i mitt huvud och inte stunden, samt min sambo vill inte vara för på pga en viss historik. Han är verkligen så gullig! 
    Härligt att ni gör de 🥰 Ah sedärja! Kan vara beredd på att det är samma för mig, som du säger med allt progesteron. 
    Alltså inte mer än vardagligt pussade och lite gosande, men jag är som sagt uppe i mitt huvud och ^osäker^ på hur det var man gjorde nu igen pga så länge sen sist 😂  Även nojig att  kroppen inte kommer ^prestera^ som den ^ska^ också. Vilket är en så dum tanke 😅 För jag har ändå känt lite sug och använde leksak för mig själv häromveckan, så tror bara jag måste våga inleda något♥️  Blunda och inte titta ner på magen 😂 

Hej! 

Förstår att det kan kännas utmanande att börja testa när ni haft uppehåll länge samt utifrån dina funderingar kring kroppen och att det var ett tag sen. Låter som att du har en förstående sambo, ni kanske kan prata om att du börjar bli nyfiken igen och att ni får känna er fram hur långt ni går. Jag kan känna igen mig i att jag ofta hamnar i mitt eget huvud och vill tipsa om 69:an som hjälper mig mycket där. Jag kan då fokusera på att ge njutning samtidigt. Upplever det även väldigt mysigt när man känner hur sambon reagerar 🙃 Vi har myst på som vanligt men märker alltmer att vissa positioner blir bökigare då magen ?gnuggas med? 😅❤️

• Anonym (Tingeling)

Hej 😁 
    Jag har hållt mig lite vid sidan av tråden ett tag men följt era resor 🥰 Anledningen till min frånvaro är att vi på KUB:en fick förhöjd risk för trisomi 21 (1/40). Ultraljudet såg fint ut och fostret var piggt och aktivt samt utvecklades som det ska. Troligtvis är det min ålder som drog ner siffrorna (blir 41 i nov). Även om man är medveten om riskerna så hade vi ändå hoppats på att få börja njuta av graviditeten fullt ut samt att våga berätta för fler i omgivningen. Istället blev det oro och moderkaksprov (som skulle mäta brett) veckan därpå, då i v. 14. Svaret kom efter 8 dagar att de inte fanns några avvikelser på de vanligaste MEN att det finns indikationer på trisomi 8 mociasism i moderkakan 🥺 Dagen efter fick vi komma in och göra ett fostervattenprov som endast mäter fostrets kromosomuppsättning då det finns en chans för att avvikelsen endast finns i moderkakan och inte hos fostret 🙏🏼❤️ Väntan på svar och att kunna slappna av och känna äkta glädje i graviditeten försenas och vi står nu i väntan på total glädje eller förödelse. i de fall avvikelsen finns hos fostret är det inte förenat med värdigt liv, om ens fullgången graviditet 🥺 Svaret trodde vi skulle komma senast som i fredags men vi hörde inget.  Vi försöker att hålla hoppet och modet uppe för ett  positivt besked, gärna imorgon 🥰

• Anonym (Tingeling)
    Karinnirak skrev 2025-09-22 10:47:36 följande:
    Håller alla tummar för er 🙏🏻♥️

Vi väntar på resultat från NIPT och jag känner precis som du att jag inte vågar njuta fullt ut och inte vill berätta för så många innan man vet att allt är okej. Vi gjorde först NIPT men de fick för lite blod i röret så vi fick göra om det en vecka senare. All denna väntan tär verkligen på en, hoppas att ni får besked snart. 

Tack snälla 🥰 Inget svar än här, så segt! 

Väntan är så jobbig, hur går det för er? Vilken vecka är du i? Lycka till och hoppas ni får positivt besked snart 🤗

• Anonym (Tingeling)

Karinnirak- Åh grattis, vad härligt ❤️✨ 

Vi fick också svar idag 😍✨ Inga avvikelser hos fostret och nu har de kollat grundligt för alla sorter kromosomavvikelser som finns 👏🏻😁 

Gick in i v. 18 idag och fick tid för rul 10/8 vilket känns väldigt bra 🥰✨

• Anonym (Tingeling)

Kom på - Vi fick vänta 8 dagar på moderkaksprovet och nu 13 dagar på fostervattenprovet. 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸