Inlägg från: Anonym (AndraBarnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

ElsaCross skrev 2025-07-24 10:03:56 följande:

Grattis till lyckat VUL!! ❤️ 

En fråga: är det fler här inne som inte har planerat att göra ett tidigt vul, utan kommer vänta till första ultraljudet efter vecka 12? Hur går era tankar/känslor?

Jag har endometrios, svårt att få barn och lätt för missfall så förra gången fick jag två tidiga vul. Men den här graviditeten bor jag i Örebro och här har jag inte blivit erbjuden samma, tkr privat är så dyrt? Hur har ni som fått tidigt vul gjort? Jag försöker landa i att vänta till efter vecka 12, försöker tänka att det ju är normen och att jag borde klara det också, men samtidigt lite skraj. ❤️

Jag tänker vänta tills kub vecka 12, funderade på att göra VUL men har landat i att jag väntar. Tänker att med största sannolikhet är allt bra så länge det är bra och jag får ändå ingen garanti av VUL för tiden fram till kub. Sen förstår jag och hade själv tyckt det var skönt att se hjärtslag, men jag kommer bli lika ledsen oavsett om det skulle vara något fel nu som om 4 veckor. 

• Anonym (AndraBarnet)
    korkade kvinnor skrev 2025-07-27 18:32:01 följande:
     Starta du och ni andra patetiska kvinnor här en egen tråd där ni kan skriva om era misslyckanden. Vem fan vill läsa om sånt när man väntar ett barn?
    Hej,

Du är inte välkommen i den här tråden längre. Det är helt fruktansvärda saker du skriver och jag ber dig sluta direkt. Om du fortsätter så anmäler vi din ip-adress så många gånger att du aldrig kan skriva på det här forumet igen.

Jag skapade tråden för att vi ska kunna stötta varandra genom en otroligt känslig tid. Bolla funderingar och stärka varandra. Alla har olika erfarenheter och vi är alla vuxna människor som kan välja vad vi vill läsa och inte, om något är triggande så kan man välja att inte läsa på ett tag som många skrivit.
  • Anonym (AndraBarnet)

Skit i trollet. Men skulle en tanke kunna vara att högst upp i ett inlägg skriva

*ev trigger oro missfall*

*ev trigger, tidigare erfarenheter av missfall*

samt liknande? Så blir det lättare att sålla vad inläggen kommer handla om. Tänker att det är bra att få ventilera sin oro och samtidigt kan det skapa mer oro för andra som önskar mer lättsamhet.

vad tror ni? 

• Anonym (AndraBarnet)
    ElsaCross skrev 2025-08-19 11:07:25 följande:

Nu har jag fått se den lilla, det gjordes vanligt ultraljud på magen men man såg väldigt tydligt en liten som hoppade omkring där inne + hjärtljud! 🙏🏻

Blev framflyttad 1 dag, så 8+4 idag. Nu kanske man kan sänka axlarna en aning, va de inte någon här inne som skrev att procentuellt minskar risker markant efter hjärtljud? ❤️

Tack för stöd & lyckönskningar! 

Åh vad härligt, så glad för din skull! 🥹🌸 vilken gullig en!
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-19 19:44:16 följande:
    Tack snälla 🥰 Är så nervös 🥹 ja jag har faktiskt hört tre gånger eller något, senast för några dagar sedan. Ska pröva imorgon bitti igen för att försöka vara lite mentalt förberedd på det värsta.

Håller tummarna för er tur sen på måndag! ❤️
    Lycka till idag! 🌸 
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-19 18:36:58 följande:
    Så underbart, GRATTIS 😍✨ 

Väntar spänt på KUB ul på måndag här, blandade känslor men försöker håller hoppet uppe om en frisk liten därinne som sprattlar runt 😃❤️
    Håller tummarna för dig! jag har kub dagen efter dig, försöker göra samma☀️ 

• Anonym (AndraBarnet)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-20 11:09:21 följande:

Det gick jättebra på KUB idag, så himla glada och lättade! 🥹🥰 förutom att jag fick gympa en del och pulsen är ju inte den bästa haha? sedan en spya på väg hem🥴

Åh vad härligt! 🥰 
  • Anonym (AndraBarnet)
    Siripiri skrev 2025-08-22 11:31:59 följande:

Alltså jag velar så om det är värt att göra nipt 😩  Var hos gyn imorse och gick igenom lite av missfallsutredningen då jag hade lite frågor. Samt dem hade äntligen fått svar på sambons kromosomanalys och vi båda var utan konstigheter, det enda hela utredningen visade var att jag har  heterozygot apc-resistens, så kan behöva blodförtunnande efter födsel och ifall jag ska opereras. Vi gjorde ett snabb UL och hjärtat tickade på (♥️) så nu är frågan om jag lite spontant ska boka NIPT i grannstaden🙈 mina nerver hade helt klart lugnats av de men samtidigt känner jag mig fjompig som inte bara litar på KUBen 

Svår fråga. Om pengarna inte gör något så kanske det är skönt att ha gjort nipt också. Samtidigt har jag läst om att nipt inte heller ger helt säkra svar. Artiklarna jag hittar om kub på nätet och att det skulle vara 10-15% felsvar är bara sidor som säljer nipt, inga läkartidningar eller forskningsrapporter.

Funderar på samma sak som du men inte landat i hur vi ska göra, börjar med kub nästa vecka.

Hur går dina tankar, vad lutar du mot?☺️
  • Anonym (AndraBarnet)

Måste fråga om någon känner samma. Hoppas inte tmi 😅

Har haft ett bra sexliv tidigare och har en superfin relation, men nu sedan några veckor så känner jag total avsmak för all form av närhet och bara tanken på sex gör att jag får rysningar typ haha. Helt ok för min partner men jag tycker det känns lite tråkigt och önskar att jag kunde vilja ligga nära eller kramas iallafall. Upplevde inte samma vid min förra graviditet och kan nästan inte förklara känslan utan får bara total avsmak/avsky för all form av närhet.

Är det någon som känner igen sig eller är det något udda jag lyckats få bara? 😂

• Anonym (AndraBarnet)
    Siripiri skrev 2025-08-22 16:52:33 följande:

Det fick bli nipt😁  På läkartidningen.se finns en ganska bra artikel som ändå övertalade mig! 
    Men alltså stället jag åkte till, alltså den sköterskan köttade runt med nålen så hon fick sticka om och jag har rätt ont nu 😅  Har tagit väldigt mycket blodprov senaste året och ingen har haft de problemet hon hade. Kändes som en tantaluring som skulle slutat jobba för länge sen. 

Så nu väntar kub för mig nästa vecka med, ska bli intressant att få svaret där och att få se björnbäret igen♥️ 

Okej jag ska läsa där! Vad jobbigt det låter, att hon grävde runt 😅

Förstår det! ☺️ Håller tummarna för bra svar, mysigt att få se lillen igen!
  • Anonym (AndraBarnet)
    Syren93 skrev 2025-08-22 21:03:30 följande:
    Gravid v. 9+3 och är min andra graviditet. Jag känner igen mig supermycket 😅. Bara en klapp på ryggen kan göra mig illa till mods Haha. Måste vara nått hormonellt.. 🤔😂
    I min första graviditet var det lite samma, men då berodde det mest på att jag var så orolig för graviditeten.. 
    HejAnon skrev 2025-08-23 10:37:21 följande:
    Samma här, har nära noll intresse av det där just nu. Plus att jag haft molande växtvärk i livmodern flera veckor och är uppsvälld i magen. Plus trött hela dagarna. Så man är inte på humör om man säger så... Men tydligen är det vanligt att man mår bättre i andra trimestern så hoppas man får tillbaka lite lust då!
    Siripiri skrev 2025-08-23 14:42:21 följande:
    Vi har inte myst sen ÄL, så ja 10v typ, mest pga jag har gått på progesteron och det har inte känts lockande med allt klet från dem vagitorierna😅 sen har jag inte heller haft något sug, gillar dock att bli gosad med och haft vissa dagar som jag väldigt pussig de senaste. Ska ju sluta med progesteron nu så kanske faktiskt vågar få till ett mys🙈 inte gått så här länge utan sex med min sambo innan, rädd att det kommer kännas lite stelt typ😂 

Skönt att man inte är ensam 🙈
  • Anonym (AndraBarnet)

Kub idag, första ultraljudet för mig och det var ett litet pyre där inne som sprattlade runt 🥹🥹 lägsta sannolikheten så känner mig trygg ändå, men inte bestämt 100 om vi ska göra nipt eller inte.

Jag är nästan i chock att det var en bebis där inne. Mått så illa trots lergigan senaste veckorna men inte kunnat ta in att det ska vara en bebis på riktigt. Blev alldeles tårögd idag och lättnaden att se hjärtat slå 🥹 

Nu blir det att smälta lite och våga drömma lite❤️

• Anonym (AndraBarnet)
    Jassan123 skrev 2025-08-27 11:41:44 följande:
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
    Grattis vad skönt att allt såg fint ut! ❤️
  • Anonym (AndraBarnet)
    mimbyn skrev 2025-08-28 11:52:57 följande:

Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️

Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?

Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️

Vad härligt att allt såg bra ut! ❤️ Jag blev också helt chockad, trots att jag gjort den här resan en gång innan haha. Jag var osäker på om vi skulle göra nipt också men efter att ha fått så låga risker som du beskriver så känner jag mig trygg. Går ju att göra nipt ändå men jag känner inte behovet, om det hade varit andra siffror eller närmare gränsen så hade jag kanske känt annorlunda! 

hur kommer du göra tror du? ☺️

jag vill inte heller ta reda på kön. så rädd att råka se eller att de ska råka försäga sig på rul sen! Men tog reda på det förra gången och det var kul det med, nu ser jag fram emot att det blir en överraskning på förlossningen 😍

• Anonym (AndraBarnet)

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

• Anonym (AndraBarnet)
    Jassan123 skrev 2025-08-29 10:57:29 följande:
    Mår också väldigt illa fortfarande . Vecka 14 . Önskar så att det vänder snart ... har iaf inte kräkts på 2 dagar nu 🥳😅 
    Har tyvär inga tips . Känns som om jag testat allt men inget som hjälper 😣

Åh tänker på dig! tufft att kräkas också! 💙 Jag har kräkts väldigt lite men känns som att jag ska kräkas när som helst bara. Tacksam över det iallafall! 

Kanske inte är så mycket att göra utan bara hålla ut. Äter du några tabletter? Jag funderar på om jag ska testa något annat men har inte riktigt koll på vad som finns 🥲
    håller tummarna för att det går över snart! 🌸

• Anonym (AndraBarnet)

Bf-lista

4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    6 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet

• Anonym (AndraBarnet)

Tänker på er som går och väntar! Håller tummarna för positiva besked!

Här väntar jag på rul 15/10 så 3 veckor kvar. På kub såg allt bra ut men är ju så mycket mer Detaljer att kolla nu så lite nervös.

Mår fortfarande sjukt illa så har fått andra tabletter att testa, hoppas verkligen de fungerar för börjar bli less på att må pyton 😅 Förra graviditeten hade jag sådan lyx att må bra från start till förlossning, insett nu hur lyckligt lottad jag var! Folk har det värre, men v17 nu och milstolpen är v20, enligt barnmorskan brukar det gå över för de flesta då om det inte försvann efter v12. 

längtar efter att komma igång med lite träning igen, har mått så bra av det men har ingen energi nu. Hur gör ni med träning och rörelse? Har ni något upplägg ni trivs med som fungerar bra? ☺️

• Anonym (AndraBarnet)

Vad härligt att det gått så bra för er och att det börjar kännas rörelser nu ☺️ Nu har vi också haft rul och allt såg jättebra ut, sådan lättnad! 

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;