Inlägg från: Jassan123 |Visa alla inlägg
  • Jassan123

Bf Mars 2026 🌸

Kattis1234567 skrev 2025-07-18 22:45:59 följande:
    Plussade idag ser det ut som🙈 äl +12. 
    Tycker att man kan se ett svagt streck där ! Grattis 🤗🤗
  • Jassan123
    Karinnirak skrev 2025-07-25 15:21:48 följande:

Alltså det syns så tydligt att jag är gravid redan, förstår inte hur det ska gå att dölja det här i sex veckor till?! Jag ser ut som en stoppad korv i alla mina jeans och brukar ha mycket ribbade klänningar eller kjolar men magen är som en liten boll som sticker fram i allt. 

Minns att jag körde mycket lösa skjortor i min förra graviditet, men det är för varmt nu. 

Hur är det för er andra?

Håller med dig !! Är svullen som jag vet inte vad 😅😅 kan inte ha några av kjolarna jag har då dom är smala i modellen . Känner mig som obelix😅 kan inte ha något som trycker på magen. Blir heller inga tighta klänningar 😅 det är pösigt och löst som gäller denna sommar 😅
  • Jassan123
    Rosen3 skrev 2025-07-29 11:57:38 följande:
    SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️
    Så roligt att höra , stort grattis 😍 
    Har mitt första ultraljud på måndag och kommer då vara 9+4 . Börjar bli nervös 🤭
  • Jassan123
    Rosen3 skrev 2025-08-01 09:36:40 följande:

Någon här som börjar få mage? Känns som att jag typ är o vecka 20 fast jag bara är i vecka 11, dock är det ju mest uppblåsthet och att tarmarna tar plats. Är ganska liten av mig så kanske min mage syns extra tydligt?
    Blir svårt att dölja och får bära pösiga kläder på jobbet, är rädd att dem kommer fatta haha. 

Är väldigt svullen/uppblåst , speciellt på eftermiddagen/kvällen.(v10) Är oxå ganska liten så det känns som om man lägger märke till det mer då 😅 pösiga kläder är det som gäller just nu 🤭
  • Jassan123

Idag har vi äntligen varit på ultraljud!
    Har varit så extremt nervös inför det här. 
    Men allt såg bra ut ! Ett fint tickande hjärta och en liiiiten bebis som övade på sina rörelser 🥹🥹 Det är en sån stor lättnad att få se ett litet hjärta slå efter vårt MA I våras.

• Jassan123
    ElsaCross skrev 2025-08-04 18:44:00 följande:

VilKen lättnad, grattis! 

vilken vecka, om man får fråga? ❤️

Det var det verkligen! Tack så mkt 🥹
    Självklart , Vecka 10 .(9+4) 🤗
  • Jassan123

Undrar av ren nyfikenhet bara hur många av er som väljer och vad ni valt att göra - kub , nipt eller inget utav det ? 
    Vi väntar vårat första barn så tycker att detta är så svårt ! 
    Har varit så kluven över hur vi ska göra 😣 

• Jassan123
    Siripiri skrev 2025-08-07 17:25:32 följande:
    Jag tycker det är så svårt med 😩 Kuben har ju mycket högre procentuell falskt negativt-resultat, läste 15-20% någonstans kontra nipt som var typ 0,2-0,7%. Men det är också en stor kostnad och jag litar inte på den graviditeten riktigt än ♥️ Jag är 32 och sambon 33, så risken för oss lär inte vara stora så räcker säkert med kub, men ändå😩 
    Ja det är just dom där procenten som gör att jag tvivlar på kub . Rädd för att få något mellanvärde och sen ska man gå och oroa sig istället 😣 men som sagt det är en stor kostnad med nipt 😬Och det är ju några veckor kvar innan man kanske vågar tro på att det kommer gå bra! 
  • Jassan123
    Monki19 skrev 2025-08-07 18:55:53 följande:
    Vi väntar också första barnet. Har nipt inbokat nästa vecka. Jag är under 35 år och får inte KUB i min region så när jag och sambon stod inför nipt eller kub så valde vi nipt iom det är mindre risk för ?falska resultat?. Och om det skulle bli dåligt på kub så brukar det i sin tur leda till nipt och ärligt talat så vill vi veta så fort som möjligt om det är något. Men snordyrt är det! Har lagt undan pengar så fort jag fick reda på priset 😅 
    Är oxå under 35 och får bekosta det själva.  Så dyrt !😣   Tänker oxå att man får säkrare resultat av nipt och som sagt då får man svar direkt utan att behöva gå igenom först kub sen nipt . Tänker att det kan vara värt att göra  för ens inre frid 🤭
  • Jassan123
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-12 12:26:37 följande:

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

Beklagar😢 ... lider med dig och sänder en massa styrkekramar !
    Ta hand om dig 💖
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸