Inlägg från: Monki19 |Visa alla inlägg
  • Monki19

Bf Mars 2026 🌸

Jassan123 skrev 2025-08-04 16:08:49 följande:

Idag har vi äntligen varit på ultraljud!
    Har varit så extremt nervös inför det här. 
    Men allt såg bra ut ! Ett fint tickande hjärta och en liiiiten bebis som övade på sina rörelser 🥹🥹 Det är en sån stor lättnad att få se ett litet hjärta slå efter vårt MA I våras.

Gud vad häftigt! Och skönt! 😍🥰 
  • Monki19
    Jassan123 skrev 2025-08-07 16:31:24 följande:

Undrar av ren nyfikenhet bara hur många av er som väljer och vad ni valt att göra - kub , nipt eller inget utav det ? 
    Vi väntar vårat första barn så tycker att detta är så svårt ! 
    Har varit så kluven över hur vi ska göra 😣 

Vi väntar också första barnet. Har nipt inbokat nästa vecka. Jag är under 35 år och får inte KUB i min region så när jag och sambon stod inför nipt eller kub så valde vi nipt iom det är mindre risk för ?falska resultat?. Och om det skulle bli dåligt på kub så brukar det i sin tur leda till nipt och ärligt talat så vill vi veta så fort som möjligt om det är något. Men snordyrt är det! Har lagt undan pengar så fort jag fick reda på priset 😅 
  • Monki19

En uppdatering från mig idag. Vi gjorde ultraljud i samband med NIPT och graviditeten fortskrider helt normal! Fostret är 36,8 mm och sprattlar där inne. Barnmorskan menade på att graviditeten kunde flyttas fram ytterligare en dag utifrån mätningen, isåfall BF 5 mars så det kändes såklart väldigt skönt! Känns helt sjukt att vi kommer få veta vad det är för kön om inte alltför lång tid!
    Mycket stress som släppte nu, vi har varit så nervösa då vi fick dåliga besked senast vi kom så långt som till NIPT❤️

Hoppas ditt ultraljud går bra idag Siripiri!☀️

• Monki19
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-11 12:32:19 följande:
    Vad skönt😍 spännande med att få reda på kön! Jag har ingen direkt magkänsla och blir glad för båda och framförallt helt frisk bebis. Innan jag blev gravid har jag och min sambo föreställt oss en pojke först och har ett namn vi gillar men vi båda vände mer mot tjej när det blev positivt. Har du någon magkänsla?🥰
    Samma här! Frisk bebis är prio. Jag har ingen magkänsla men min sambo säger tjej 😂 Jag har sett mig kanske mer som en pojkmamma men blir lika glad för en flicka 🥰
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-08-11 18:57:44 följande:
    Yay va underbart! 🥰♥️ 

Ja det gick bra för mig med 🥹 En som höll på och sprattlade där inne med! Nu ska jag försöka vara positiv fast jag mått dåligt sen jag gick på semester 🥲♥️ 

Så skönt att höra!😍 Åh trist att du mår dåligt, har illamåendet ökat? Jag har upplevt att illamåendet kommit starkare när jag haft lugna dagar och mindre när jag är busy😅
  • Monki19
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-12 12:26:37 följande:

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

Så otroligt tungt och ledsamt att läsa detta 💔 Ta hand om er och var snälla mot er själva. Hoppas att ni återhämtar er från sorgen och att det går vägen nästa gång!❤️
  • Monki19
    Karinnirak skrev 2025-08-14 13:22:14 följande:

Vi har precis gjort ett VUL och allt såg bra ut. Daterades till 9+3, vi trodde 9+0 ☺️♥️ Så himla lättad att det fanns någon där.

Så skönt att höra! 💕🙏
  • Monki19

Grattis Önskan97 och Rosen3 till fina ultraljud idag 😍

Vi fick resultat från NIPT idag med bra resultat plus vi fick veta att det är en liten pojke där inne 🥹🥹🥹💙

• Monki19
    Rosen3 skrev 2025-08-21 09:14:49 följande:

TACK alla ❤️ Ja, vi kunde inte låta bli att ta reda på könet, fick öppna en länk i samband med NIPT där det snurrade ett lyckohjul som stannade på pojke 😂

Och grattis er andra med och även MONKI19, kul med en pojke oxå! 🥰 Vilken vecka är du i?

Någon mer här som börjat få mage? Vet att det är tarmarna mestadels men der ut som jag är i vecka 20 typ 😅

Haha så festligt! För oss stod det bland övriga svar så vi fick allt på en gång. Så inte så hajpat men det var vi förberedda på! Jag är typ vecka 11+5 just nu 😊

Svar ja på mage! Jag har alltid varit lite uppblåst á la IBS-mage men nu på kvällarna så känns det som att man gått in i tredje trimestern 😬????
  • Monki19
    Motherofninjas skrev 2025-08-21 10:42:28 följande:

Grattis till alla som fått se sina små underverk på ultraljudet nu! Så underbart! 

Här är det två veckor kvar innan det blir dags för UL och NIPT för vår del och jag längtar. Vi har valt att inte berätta för någon om graviditeten ännu. Vi hade tänkt vänta till efter resultatet på NIPT, men just nu är det tufft att hålla det för sig själv. Vid mina tidigare graviditeter har jag mått bra, lite tröttare men absolut inte på den här nivån som är nu. Kanske beroende på att jag är äldre, eller på att vi väntar tvillingar, men det är svårt att klara av jobbet och ändå vara någons slags mamma på hemmaplan efteråt. Fick bli en sjukdag idag, då jag igår var så trött att jag bara ville gråta 🙈 

Hoppas att ni andra får må bra ❤️

Det var bra att du stannade hemma - lyssna på kroppen! Kan inte tänka mig hur trött man borde bli av att ha tvillingar i magen! Du får vara rädd om dig och good enough räcker gott och väl!🌷
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸